Jumaat, 17 April 2009

Anak Yatim Tentu Suka Baca Entri Ini!!!!

Anak si Yatim telah bertitah dengan lantang yang maksudnya lebih kurang: Bloggers boleh kritik kerajaan, tapi jangan menfitnah kerajaan di bawah kepimpinan Imam Besar Haji Najib. Anak Yatim bimbang akibat fitnah , matlamat Imam Besar Haji Najib untuk menjayakan 'One Malaysia' akan menemui kegagalan.

Berkata pulak teman yang tidak boleh dikatogeri sebagai anak yatim kerana dah terlebih umur : "Yang ada lesen besar untuk menfitnah cuma puak UBN. Mungkin UBN berpegang pada fatwa mufti dari planet Marikh bahawa adalah mendapat pahala yang sebesar gunung sekira puak UBN memfitnah parti politik dan pemimpin Pas, PKR dan DAP".

Mungkin kebanyakan tulisan bloggers yang dianggap berbau fitnah oleh peminta sedekah undi untuk membolehkan hamba tuhan ini bertanding jawatan Naib Presiden dalam Parti Gerombolan tak lama dulu , gagal dijawab secara tuntas oleh Imam Besar dan imam-imam kecil yang lain dalam UBN maka terpaksalah diguna frasa 'fitnah' sebagai tangkal azimat , pendinding diri.

Betul tak Yeop bang Lan ooii?!!!

Si anak Yatim yang rasanya masih ingat dengan jelas bahawa dia pernah berseteru dengan UBN lama dulu, juga menginggatkan supaya para bloggers jangan sekali memburuk kan keperibadian dan kelakuan gerombolan pemimpin UBN.

Yeop bang Lan , buruk ke peribadi dan kelaku pemimpin UBN? Rasanya tidakkan!!!

Gerembolan UBN termasuk dalam golongan yang seputih salju. Contohnya, Ali Rustam dia tidak dibenarkan bertanding sebagai Timbalan Presiden Parti Gerombolan ,bukanlah kerana politik wang (rasuah) tetapi saja-saja suka tak mahu bertanding . Norza pun begitu.

Ringkas cerita, beratus kes politik wang yang melibatkan para imam besar, sederhana dan kecil parti gerombolan adalah semata-mata fitnah jahat para bloggers yang bukan pro UBN.

Teman menyeru agar bloggers yang bukan pro UBN, marilah kita memuji kehebatan kerajaan dan pemimpin UBN .

Maksud teman , kita akan lafaskan pujian yang baik-baik ketika UBN menemui ajalnya tak lama lagi .

Lazimnya di Malaya setelah jenazah disolatkan , imam solat jenazah akan bertanya pada para makmum : "Apa khabar dengan ini mayit" .

Keadaan yang sama akan berlaku apabila keranda UBN hendak di usung untuk dikebumikan, kita akan di tanya oleh Mufti dari Planet Marikh :"Apa khabar dengan ini mayit?". Maka kita perlu menjawab dengan sopan : " Ini mayit vely-vely goooodddddd. Hampir hancus hasil mahsyul Malaya ini difaraidkannya".

Nya yang mana ? Bang Yeop Lan tentu pandai memberi jawapan yang tepat!!!

5 ulasan:

Isa berkata...

Salam Sfu,

Pandai Sifu meneka asal usul Imelda Mansor, betul tu dari kepulauan Jolo, tempat banyaknya lanun dan pokok delima yang bibirnya merah menyala.

Kes anak Yatim ni pulak, itu perkara biasa dalam puak gerombolan, bila mak-bapak angkat yang lama dah takda, kena la bodek mak-bapak angkat baru pulak. Nanti tak cukup makan la pulak...

Cumanya peringkat bodek tu, belum sampai tahap minum air basuh kaki tuan presiden gerombolan jer lagi.
Nanti jealous pulak Yeop Bang Lan... air basuh kaki dia tak laku... selayaknya untuk jin saja.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Isa,

Setakat meneka, kerja enteng. Sengaja ditepatkan bersesuaian dengan iklim politik semasa.

Rahsia kejayaan anak Yatim, ialah dia ada kemahiran membaca kepala otak Imam besar Hj Najib. Oleh itu dia tahu kehendak Imam. Jadi sekali ampu dah cukup. Imam pun separuh percaya.

Imam besar tak boleh percaya sepenuhnya pada para pencacainya. Wajib ke atas Imam besar hanya berwalakan si imelda sepenuh jiwa raga. Sebabnya Imam besar mungkin terminum air seni imelda.

Imam besar minum air basuh kakinya sendiri kut.

Baginda Reformasi berkata...

salam sheikh...

kenapa? sy kian tak faham? selama ini kite fitnah ke? bukankah kite bagitahu perkara yg sebenar dimana tidak diberitahu dalam TV anak yatim... kenape mereka cacamerba? kemudian kite kritik samake dengan fitnah?

sheikh teluk intan berkata...

Salam Baginda Reformasi,
Posting teman ni ada unsur sinikal. Teman setuju kita bukan pembembuat fitnah tapi menyatakan kebenaran. Tapi cara kita yang bukan pro UBN menyampaikan kritikan mungkin berbeza. Teman lebih suka cara sinikal , satira, symbolism dan sebagainya.

Kita pun takut berdosa kerana memfitnah.

Seladang berkata...

Orang Minangkabau Jelobo memang pandai membelitkan kata-kata! Tapi aku nak tanya: Fitnmah atau tidak siapa yang menentukannya ? Adakah Rais 'bakar jambatan' dulu itu cerita fitnah ?

Adakah lapuran akhbar luar negara mengenai PM terbaru ini fitnah ? Kalau fitnah Rais kena nasihatkan PM baru ini saman akhbar tersebut, macam Presiden PAS saman surat khabar di England dulu! Dia menang!

Najib macam mana? Mahu menang atau diam ?