Sabtu, 18 April 2009

Berita RTM -Satu Lagi Proses Transforbasi ?

Hari ini teman salin dan tampal entri dari blog Basuh Baju yang boleh dibaca disini.
Rupanya bekas tukang bakar jambatan telah patah balik menitahkah agar waktu berita RTM 1 seperti dulu. Adakah patah balik ini boleh dinamakan proses transforbasi terhadap Kementerian yang beliau ketuai?

***********************************************************************************

Berita RTM kembali jam 8- Berita Hairan

KUALA LUMPUR: Radio Televisyen Malaysia (RTM) akan melakukan perubahan waktu bagi slot beritanya termasuk bagi berita utama Nasional@1 (Bahasa Melayu) yang akan kembali bersiaran pada jam 8 malam mulai Isnin ini selepas dipinda ke jam 9 malam sebelum ini.

Flip Flop? hahaha

Mula-mula jam 8... tup tup tukar jam 9 sebab nak tunggu orang kampung balik surau dulu.. sekarang jam 8 balik..hahaha

Faham tak apa maknanya? hahaha

Maknanya orang ramai dah tak tengok RTM la..hahaha Buatlah jam berapa pun. Berita RTM tetap orang tak nak tengok. hahaha

Woit! Yang patut ditukar bukan waktu siaran. Yang patut ditukar bukan pembaca berita. Yang patut ditukar bukan logo RTM. hahaha Apa yang patut ditukar?

Yang kena tukar ialah kandungan berita la! hahaha Orang dah menyampah tengok berita RTM sebab terlalu kelakar. Kalau berita kerajaan, semuanya baik. Kalau berita pembangkang, semuanya buruk. hahaha Tak boleh ke kritikal dekat kerajaan dan bagi peluang untuk pembangkang?

Macam mana internet dan blog tak menjadi sumber orang ramai sekarang.. aiyyah, ini pun mau ajar ka?

9 ulasan:

fajridil adha berkata...

salam tuan sheikh..

RTM = Rosak Telinga Mendengar ^_*

KOPI LWN GOUT berkata...

RTM= Rancangan Tipu Masyarakat,orang pun dah menyampah dok selalu sangat menipu tu lah jadinya

Seladang berkata...

Rais Tak Matang (RTM)!

fajridil adha berkata...

salam tuan sheikh..

sy dah temper dgn blog sy.. jd sy buat blog baru..

http://fajridil.blogspot.com

yg lama tu sy jdkan sbg kenangan je la.. harap tuan sheikh masukkan link blog baru sy tu ye.. sekian terima kasih..wassalam

A-I-B berkata...

AMENO dah makin nazak. DUN Penanti ternanti-nanti akan Parti Gerombolan. Jangan tak jadi, nanti kami tak dapat projek mee segera

sheikh teluk intan berkata...

Salam Fajridil,

Sedap bunyi singkatan RTM ciptaan Fajridil.

Mengenai blog baru fajridil, Pak Sheikh akan masukkan ke dalam blog list Pak sheikh hari ini.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Kopi Lwn Gout,

Singkatan tu pun bunyinya indah untuk dilafaskan ke telinga anak Yatim.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Seladang,

Marah nanti Si Rais nanti.Dia makin garang la nih

sheikh teluk intan berkata...

Salam A-I-B,

Kesian belaci UBN kalau UBN tak berani bertanding kat Penanti. Tentu belachi UBN marah kerana tak mahsyuk!!!