Khamis, 5 Mac 2009

Berita Yang Masih Panas : Zamry Kantoi Lagi!!!

Entri kali ini, teman salin dan tampal dari blog UmmiAnni yang boleh di baca disini

Dan dibawah tulisan UmiAnni , teman letak klip video yang ada kaitan dengan kecerdikan melampau Zambry , Menteri Besar di Pulau yang mengunakan mahkamah untuk menghalang V.Sivakumar, Speaker DUN Perak mengadakan sidang tergempar kemarin yang dikatakan tidak sah. Teman cilok klip vedio ini dari blog pinkturtle2 yang boleh dilawati disini


Zambry kantoi lagi...Ridwan Ibrahim telah tamat tempoh perkhidmatannya
Semalam Mahkamah Tinggi mengeluarkan perintah melarang Speaker DUN Perak daripada mengadakan sebarang sidang DUN yang didakwa tidak mengikut undang-undang.

Larangan itu dipertikaian oleh beberapa pihak termasuk penafian peguam swasta yang mewakili Speaker ditolak oleh hakim mahkamah Tinggi Ipoh. Penghujahan Wakil dari Penasihat Undang-undang Negeri yang mewakil Speaker diragui kerana pihak berkenaan juga mewakili Zambry dalam kes di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Perintah dikeluarkan oleh Pesuruhjaya Kehakiman Ridwan Ibrahim setelah mendengar penghujahan dalam kamarnya oleh pihak Zambry Abdul Kadir dan enam Exco Kudeta kerajaan negeri yang diwakili sepasukan tujuh peguam diketuai oleh Firoz Husain Ahmad Jamaluddi

yang menggemparkan adalah berita ini...kenyataan in ummi ambik dari chatbox notoumno..yang ditulis oleh Tongkat Besi..dan dichat box ummi oleh aduka...

Pesuruhjaya Kehakiman yang membuat keputusan Persidangan DUN oleh Sivakumar sebagai tidak sah ADALAH SEORANG YANG TELAH TAMAT tempuh perkhidmatannya. Dia dilantik secara kontrak 2 tahun mulai 1 MARCH 2007 hingga 28 February 2009. Dia membuat penghakiman pada 3 March 2009. iaitu 3 hari selepas"tempuh khidmat dia tamat. PENGHAKIMAN dia TIDAK SAH. Zambri memang kartun..


************************************************************************************

7 ulasan:

raz berkata...

dah mamat tuh tamat tempoh perkhidmatan nak buat macammana. nak cakap pulak zambry tuh kartun apalah..

Tanpa Nama berkata...

yeahh...yang dah expired pun derang guna gak..desperate...

Tanpa Nama berkata...

yeahh...yang dah expired pun derang guna gak..desperate...

fajridil adha berkata...

adei. mmg tambiry ni muka tembok la. dah la jadi perompak. pastu sentiasa je wat benda yg memalukan. dei tambiry, sudah2la tu buat onar. sejak hang rampas kuasa, btambah huru hara keadaan. atau hang ni mmg suka keadaan huru hara?

Baginda Reformasi berkata...

kantoi banyak kali da zambry ni tp UMNO dok tahan kan die... ape ra...! UMNO punca!

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/kes-derhaka-baru.html

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/baginda-pun-tak-kisah-pemilihan-umno-di.html

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/post-mortem-ke-2-kugan-ini-betul-betul.html

Isa berkata...

Salam Sifu,

Ha..ha..ha.. (belajar gelak raja2), dah dari hari pertama lagi dia dah kantoi, cuma tak nak mengaku jer...

Kalau dah muka tembok, mengalahkan tembok besar china tu... apa boleh buat...

e berkata...

hadui..tak kan kantoi lagi..sampai bile nak malu ni?