Sabtu, 7 Februari 2009

Satu Dialog Sulit Terdedah!!!!!!!

Dialog seperti di bawah berlaku di sebuah Banglo yang terletak di sebuah bandar kecil . Ianya telah dirakam oleh Mr Linggam , penjual putu mayam yang pernah ketika waktu mudanya bercita-cita nak jadi Peguam .

Dan tidak dapat dipastikan apakah motif dia merakam dialog tersebut. Hanya Mr Linggam saja yang tahu.

Apapun watak Mr Lingam dan watak-watak yang lain buat masa ini berada dalam imajinasi teman. Janganlah percaya 100%.

Mangkuk 1: " Bila pulak dia nak datang bagi duit seperti yang dijanjikan".

Mangkuk 2: " Nanti dapatlah. Jangan kau khuatir. Lepas ni .... kaya...kaya kita mangkuk 1 ooii"

Mangkuk 3: " Betul cakap mangkuk 2, teman dah lama benor dalam UMNO. So, teman tahulah kerja membeli undi samada nak jadi Ketua Cawangan , Ketua Bahagian, Naib Presiden atau Majlis Tertinggi. Berjuta-juta duit beredar-edar sini sana untuk membeli orang dengan habuan duit. Ianya adalah budaya kami. Biasalah tuh. Yang luar biasanyer bila tak berlaku beli belah undi. Dalam pilihan raya umum pun begitu, kami main duit. Pokoknya duit.Dahannya duit. Rantingnya duit.Daunnya duit. Akarnya duit. He he he....".

Mangkuk 4: "Dalam gua punya parti ahh, tatak main luit. Itu sebab gua mau rasa ,UMNO punyia luit. Lu ingat, luit Umno shidap kah?"

Mangkuk 1: "Aaiiya... nyonya, ini duit banyak shidap. Dulu wa kerja hantar sulat. Duit sikit dapat. Kemudian gua niaga, duit mula datang manyak. Tapi niaga kina kelija. Tapi ini kali dapat duit banyak shinang. Lompat satu kali, juta-juta dapat".

Mangkuk 2 : " Mangkuk satu, Mangkuk tiga , mangkuk 4, tiap seorang dari kita, akan dapat berapa ahhh? 10 juta atau 30 juta?".

Mangkuk 4: "Aiiya sepuloh juta pun sudah manyak oohh. Kalau lima juta pun gua tarak kila....nyanjiii luit ada masuk ma".

Mangkuk 3: "Teman nak cakap , mangkuk 1 dan mangkuk 2, mengkome mungkin dapat kurang dari teman. Sebab , Tok Seri terpaksa bayar pada orang lain supaya kes rasuah mengkome selesai".

Mangkuk 1: " Ini tak adil!!!!. Kes rasuah ceriter lain. Datuk Seri tak kata, dia akan potong duit lompat. Datok tahu tak , teman terpaksa beli MC, terpaksa menghilangkan diri, sampeikan teman tak boleh main congkak dengan isteri tua dan muda teman. Banyak rugi tuh!!!!".

Mangkuk 2: " Betoiii. Hidup teman tersiksa. Sembunyikan diri. Sampaeikan orang rhumah teman risau bebenor. Menteri Besor, Nizar pun meto semacam pada teman".

Mangkuk 4: " Jangan gadoh-gadoh ma!!!. Olang Melayu ada cakap, olang tamoook selalu lugi".

Mangkuk 3: " Nyonya, bukan tamoooklah. Tamak. Greedy".

Mangkuk 4: " Gua mahu cakap itu macamlah".

Mangkuk 1: " Nyonya, pasai ape lu bodoh sangat nak sebut syinang punya ayat?".

Mangkuk 4: " Lu manyak pandai kah?. LCE pun tarak tuntu lulus".

Mangkuk 2: " Diam!!!!. Jangan bising. Teman sedang pikior nak beli keta Mec , model terbaru nih..Oh bestnyerrrrr".

Mangkuk 4: " Lu beli kapal terbang lagi bagutt ma!!!".

Mangkuk 2: " Diamlah nyonya jangan nak perli teman... gua mana ada lesen bawak kapal terobang.Bodoh".

Mangkuk 3: " Mengkome-kome ni cuba le memekior untuk buat amalan soleh. Teman kalau dapat duit, udah pasang niat nak buat umrah. Teman nak berosihkan segala dosa".

Mangkuk 4 : " Oh.... tatak moleh itu macam latuk. Itu Nizar cakap , tarak halal duit yang dapat cara tarak betut. Nanti masyuk nilaka".

Mangkuk 1 :" Ehwah nyonya ni.... lu jangan cakap pasal hukum Islamlah . Lu tarak sunat".

Mangkuk 4. " Aiyyaa, gua pompouan ma . Tarak tempat lagii moleh potong ma".

Mangkuk 1, Mangkuk 2 dan mangkuk 3 ketawa sekuat-kuat hati mereka.

Mangkuk 4: " kinapa kitawa. Gua cakap betuttttt".

Ketiga ekor mangkuk terus ketawa hingga terguling-guling kat lantai.

Mangkuk 4. " Lu olang jangan kitawa manyak-manyak. Gua punya amak ada cakapp, olang manyak kitawa ini macam , nanti nanggissss ma".

Ketiga ekor mangkuk tiba-tiba berhenti ketawa. Suasana sunyi sepi seketika.

Mangkuk 1: Sudah pukoi satu nihh. Duit tak datang lagi!!!!"

Mangkuk 2 dan 3 berkata serentak:"Saborle yeop...sekejap lagi sampei le Datuk Seri "

Mangkuk 4: " Aiiiya , lu olang atak pikirkah macam gua punyiaa pikir ma?".

Mangkuk 2: " Lu pikir apa nyonya?".

Mangkuk 4 : " Kalau Latuk Seli bawak C4 , apa macaiam?"

Mangkuk 1, mangkuk 2 dan mangkuk 3 terus menanggis.

Mangkuk 4: " Sekalang gua picaya. Amak gua, cakap manyak betut. Lu olang sulah nanggis ma".

Rakamam seterusnya tak dapat lagi didengar dengan jelas...mungkin tape recorder baterinya telah kong.Harap maaf.

18 ulasan:

ZiZi berkata...

Memang mereka mangkuk hayun.

Dari sini telah dihayun ke sana.

Mereka masih tunggu punya tunggu tatak mali.

Kemudian ke-empat-empat mangkuk hanyun itu merasa seronok sebab bunyi macam 4 Trailer datang membawa RM 200 juta.

Bunyi itu semakin lama semakin kuat, dan semakin-makin kuat.

Maka tegak Lah keseronokan mereka mangkuk hayun berempat itu.

Sekelip mata saja..Kaboom dum bang nyeet!

Satu Lagi Dialog Sulit Terdedah!

Bini: Dah selesai tugas?

Laki: Dah, kali ini I pakai putin sebelah kiri je. Rata tempat itu. Bersepai 4 mangkuk hayun itu.

Bini: Kenapa tak pakai putin sebelah kanan?

Laki: Kalau kanan, hancur pulak satu negeri!

Bini: Oh gitu ker?

Maka tergelak Lah, kedua-dua hantu kopek itu, tanpa diketahui yang mana laki dan yang mana bini.

kak ja berkata...

Waaaaaahhhhhh!!! Manyak suka sama ini enteli...

Wa ingat aaa, kita simua ambik itu hammer, kasi katok itu mangkuk simua, kasi picah berdelai.. Hilop pun tatak guna..

Cik Lee berkata...

wa pun sudah golek2 suka.. manyak cunz aa ini entry... ceria pagi wa..

radenjowo berkata...

wa macam pernah kenal ni mangkok mangkok, tapi di mana ya?

wakakaka !!!

Isa berkata...

Ala olang cakap itu C4 akan letup lasuah satu negeli, itu hantu kopek pun letup satu kali...

Ala butut ka...

Ngok berkata...

4 Jahanam/Mangkuk



Mangkuk 1 : OKU Nyonya ( Tu pasal perempuan tak boleh jadi pemimpin, gagal kawal emosi,Gua menang majoriti tapi dapat V6 buruk...tukang cucuk kasi api)

Mangkuk 2 & mangkuk 4 : betul-betul mangkuk. Lepas ni UMNO belasah hangpa. Harap tak ikut jejak Dato Zack. Semoga Panjang Umur.

Mangkuk 3 : Dato Nasa ( Satu Bota hang kencing, la ni isteri Rosnah kencing hang, MB dapat kat Mamak tak dapat kat hang ,kena lahanat satu keterunan. Ada masa jengok-jengok le orang Bota). Semoga Panjang Umur.

lanterajiwa berkata...

Ceramah Perdana Penjelasan Isu MB Perak

Tarikh : 8 Februari 2009 ( Ahad )

Masa : 9.00 malam

Tempat : Markaz PAS Chenderong Balai, Perak.

Yang memberi ucapan :
Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Perak Dato' Seri Nizar Jamaludin

Ceramah berhubung dengan kemelut politik di negeri Perak.

Semua harus hadir...

MSDoubleU berkata...

Haiya... lu olang jangan susah ma. Itu 4 mangkuk ayun punya pengundi mesti kasi sumpah punya. Itu wang aah... halam tujuh ketulunan kalu itu mangkuk2 dan anak cucu makan wo....Bukan pigi nelake saje, pigi nelaka jahanam lagi wo...
Kalau dia olang tak sumpah, gua sumpah lo...pasai itu wang pun wa ada syer ma... Itu kepala kasi wang dan kuncu2 pun wa sumpah tujuh ketulunan ma....

Tanpa Nama berkata...

PAS pun dua kali lima juga..mengata dulang paku serpih..guna ayat al quran utk dpt sokongan parti sendiri..tak payah mengata org lain jahat, tuk guru tak ajar ke ADAB dan tasawuf?

Tanpa Nama berkata...

eloklah bertaubat daripada asyik menghina sesama islam..contohilah akhlak RSAW, aku tidak memihak mana2 parti, tetapi pantang aku org gunakan agama utk kepentingan utk mendpt sokongan ke atas sistem yang yahudi sendiri wujudkan. kamu semua sudah ditipu yahudi hidup-hidup tetapi lebih malang lagi kamu gunakan islam utk bersekongkol dgn yahudi menyebarkan sistem demokrasi di dalam negara ini..kamu belajarlah ttg strategi yahudi, jgn jadi org tuli, pekak dan bisu..

sheikh teluk intan berkata...

Salam Zizi,

Mengapa yeop bang tak bukak sarung dua ekor laki bini hantu kopek dan periksa jantina mereka. Yeop bang geli geleman ker?

sheikh teluk intan berkata...

Salam Cik Ja,

Kalau Cik Ja syuka , gua pun gembila.

Aiya, banyak berlosa kalau kita antuk-antuk kipala 4 ekor mangkuk itu pakei hammer. Gua tak mau. Gua hah sangat takuttt masuk nilaka ma!!!

sheikh teluk intan berkata...

Ciklee,

Gua sangat suka ma, sebab lu chelia itu pagi. Telima kasih ma...Mari datang gua punya rumah, gua kasi rimau mandelin.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Raden,

Lu ahh manyak jahat sebab manyak cepat lupa mana lu jumpa itu mangkuk. Aiya..olang mula, tarak patut lupa cipat.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Ngok,

Telima kasih ma ,kilana sudi latang sini. Lu punya celita pun babut ma. Lain kali kita buat celita sama-sama.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Lanterajiwa,

Terima kasih kerana jemputan itu. Semoga pembaca blog ini, akan dapat hadir.

Teman sebenornya tak sihat dan nama saja Sheikh Teluk Intan, tapi duduk kat Putrajaya.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Msdouble,

Terima kasih sudi singga sini. Mike punya imajinasi pun manyak tinggi ohh.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Tanpa Nama,

Lu olang banyak suci macam pemimpin UMNO. Tarak dosa. Tak makan rasuah. Gua saja banyak buat jahat.