Ahad, 15 Februari 2009

Ada Usul Tergempar Di Parlimen Minggu Depan?

Hari ini pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat mengadakan perbincangan dalam satu bengkel khas. Wartawan Mstar, G.Manimaran menulis: Usaha membentuk 'Kabinet Bayangan' dijangka menjadi antara fokus perbincangan bengkel khas Pakatan Rakyat di sini hari ini. Baca kat sini

Teman tak kisah sangat tentang Kabinet Bayangan atau Kabinet Tanpa Bayang. Jangan pemimpin Pakatan Rakyat beri fokus untuk ujudkan Kabinet Tanpa Berpakaian ,sudahlah.

G. Marimaran juga mencatatkan: Dalam pada itu, seorang lagi pemimpin kanan anggota Pakatan Rakyat juga membayangkan kemungkinan pihaknya akan membincangkan usaha membawa usul kepercayaan ke atas kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Dan wartawan itu seterusnya mencatat lagi : Justeru, kata pemimpin itu, Pakatan Rakyat akan membincangkan kemungkinan membawa usul sedemikian apabila Parlimen mula bersidang minggu depan

Yeop bang, dalam kes seperti kemungkinan usul seperti itu hendak dibawa di Dewan Rakyat, teman kena kisahlah.

Katakan ahli Parlimen Pakatan Rakyat betul-betul membawa usul tersebut , apakah Yang DiPertua Dewan akan berkata bahawa dibawah peraturan mesyuarat sekian-sekian sekian, usul ini boleh diterima dan dibentangkan.

Maka akan terkejutlah teman serta setiap rakyat yang berakal dan prihatin akan perkembangan politik di Malaya ini ,adanya.

Susungguhnya teman tak konpius kalau rakyat yang berakal dan prihatin akan membuat pelbagai andaian misalnya seperti berikut:-

1. Usul ini membuktikan pemimpin Pakatan Rakyat sayang pada Bang Dollah kerana sejak dua menjak ini PM malaya tu sudah semakin cerdik dan tak tidur lagi di depan khalayak.

2. Usul ini menunjukkan pemimpin Pakatan Rakyat telah bersetuju menyokong Bang Dollah untuk meneruskan ajenda pembaharuan yang entah apa-apa.

3. Usul ini membuktikan terdapat kerjasama di antara pemimpin Pakatan Rakyat dengan Bang Dollah secara senyap sepi.

4. Usul ini banyak di pengaruhi oleh DSAI yang terhutang budi pada Bang Dollah kerana secara tidak langsung telah membantunya bebas dari tuduhan meliwat dan juga mengenangkan jasa menantu Bang Dollah yang telah bersusah payah menghantar Paspot Antarabangsa ke rumahnya di satu malam yang sunyi dan sepi , bagi mempercepatkan urusannya berubat di German selepas dibebaskan 4 tahun yang lepas.

5. Usul ini akan membuat Ahli Parlimen BN , berada dalam keadaan serba salah. Tak sokong, nampak sangat mereka mahu cepat Bang Dollah berambus dari kerusi empoknya. Kalau sokong, apa pula kata si bibir merah yang bagai diginchu.

6. Mungkinkah semasa usul ini dibuat , Bang Dollah terpaksa dengan sengajanya menyibukkan diri samaada didalam dan luar negeri dan tak hadir di Dewan Rakyat. Atau pun Bang dollah akan turut hadir untuk menyokong usul itu.

7. Kalau usul ini diterima dan disokong oleh majoriti ahli Parlimen , apakah sibibir Merah akan dikenakan hukuman ketuk ketampi oleh isterinya.

8. Kalau usul ini 'menang' apakah Pemimpin Pakatan tak akan lagi mengkritik 'ajenda pembaharuan' yang sedang dan akan dilakukan oleh Bang Dollah.

9. Mungkinkah usul ini menunjukkan bahawa pemimpin Pakatan Rakyat lebih cuak dengan si bibir Merah yang dikatakan sedang menganas untuk melakukan kudeta disetiap negeri yang dikuasai oleh Pakatan rakyat.

10.Mungkinkah usul ini merupakan peperangan peribadi yang terbesar oleh DSAI terhadap si bibir merah.

Adakah sesiapa yang boleh tolong sambung 5 atau lebih lagi andaian rakyat sekiranya usul ini berjaya dibawa ke Dewan Rakyat?

6 ulasan:

fajridil adha berkata...

salam tuan sheikh.

saya secara peribadi juga lebih senang hati jika ditadbir bang dollah drpd ditadbir si bibir merah. kerana bang dollah ni taklah sebinatang si bibir merah. bang dollah masih ada akalnya walaupun asyik berbangga dgn hadhari temberang dan tak berapa nak terbilang tu.

pada saya,mungkin PR akan membawa usul itu kerana bertujuan ingin menggagalkan impian si bibir merah untuk duduk di kerusi empuk PM. bila itu terjadi, bang dollah pun akan lebih nyenyak tidurnya. si bibir merah pula pastinya akan merah padam dibuatnya.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Fajridil adha,

Teman pun bersetuju dengan pendapat mike. Bang Dollah walaupun 'Hantu Tidur' tapi belum terdengar pulak dia pernah ke Mongolia.

Seladang berkata...

Bila Bang Dolah bersekongkol dengan Pakatan Rakyat, maka sibibir merah diapit oleh hantu kopek mungkjinkah menubuhkan United Monggolia Nasional Organi...? UMNO juga kan?

sheikh teluk intan berkata...

Salam Seladang,

Kompem sama. Tak ada bedanya.

Isa berkata...

Salam Tuan,

Usul ke sebelas,
Adakah terlintas difikiran bang dolah dan bang nuar untuk letakkan C4 bawah kerusi si bibir merah.

Bila tuan speaker tanya sapa yang C4 bibir merah, bang nuar buat bodoh, bang dolah buat2 tidoq.

Parlimen aman, Malaysia bertambah2 aman. ha..ha..ha.. sukanya aku...

kia71 berkata...

salam

apa yg berlaku diperak ada hubungkait dgn usul yg nk dibawa.

MB nizar dianggap derhaka kerana x mahu letak jawatan

jika agong x mahu terima najib sebagai PM...APA NAJIB NK KATA....

STRATIGI,SULTAN+PR+PAK LAH.