Jumaat, 22 Februari 2008

Seekor Setan Bertanding Di Rembau

Khairy menantu kesayangan bang dollah hari ini diisytiharkan akan bertanding di Parlimen Rembau. Apabila Kairy bertanding, maknanya dia menepati kriteria calon BN yang digariskan oleh babak mertuanya yang pastinya berlandaskan ajaran Islam hadhari.

Dalam Islam hadhari, apa yang diharamkan oleh Islam yang hakiki boleh dijadikan halal oleh para ahlul kitabnya. Dalam kes Khairy, walaupun perangainya bagaikan setaraf dengan orang utan yang tak reti Al-quraan dan Sunnah Nabi, tetapi dari sudut pandang ajaran Islam hadhari, Khairy adalah sebaik-baik insan di dunia. Sebiji macam bapak mertuanya!

Teman suka Khairy bertanding supaya rakyat tahu bahawa bang dollah sedang membina empayar politik keluarganya: Al-badawiyah. Tapi sesaatpun, teman tak mahu Khairy menang.

Bukan teman sahaja yang tak mahu dia menang, bahkan Hisyamuddin, Ketua Pemuda UMNO Pusat, si panglima lembut yang saban waktu suka menghunus keris pun , bagai nak pecah urat kepala memikirkan bagaimana nak menjatuhkan Khairy dalam PRU nanti.

Sepupu Hisyam, Tok Najib yang takut negara bangkrap kalau harga minyak diturunkan, juga sudah tentu bukan kepalang suka , andaikata dapat melihat Khairy rebah di Rembau dan bapa mertuanya tergolek di Kepala Batas!

Tok Najib tahu, selagi Bang Dollah berkuasa , Khairy akan bermaharajalela dan nafsu gelojoh dan kemaruknya untuk menjadi Perdana Menerti termuda Malaya akan semakin menjadi-jadi sekiranya menantu Bang dollah ditakdirkan menjadi ahli Parlimen dan kemungkinan selepas itu dilantik sebagai Menteri. Ini semua sudah pasti menyusahkan jalan Tok Najib untuk naik tahta sebagai Perdana Menteri Malaya yang ke 6.

Penduduk Rembau juga dikatakan tidak suka Khairy menjadi ahli Parlimen disana. Tapi oleh kerana kebanyakkan pengundi Melayu Rembau adalah penyokong UMNO/BN , mereka mungkin tak ada pilihan melainkan mengundi si orang utan ini.

Keadaan ini tentu menimbulkan masalah yang besar kepada Hisyam dan Najib. Kedua makhluk tuhan ini, tak akan berani turun ke Rembau dan memberitahu rakyat Rembau supaya anak menantu bang dollah jangan dipilih. Walaupun bang dollah , kaki tidur, dia tak akan sanggup buat bodoh kalau Najib dan sepupunya cuba menyusahkan anak menantu, intan payungnya!

Oleh itu Cikgu Bard, yang akan bertanding menentang Khairy di Parlimen Rembau harus mengembelingkan seluruh gerakkerja PKR dan Pas untuk menamatkan riwayat si Khairy anak menantu Bang dollah.

Mungkin Cikgu Bard tak perlu diajar bagaimana untuk berhadapan dengan anak menantu kepada pembohong nombor satu Malaya. Banyak sangat isu mengenai Khairy, boleh diletupkan semula oleh Cikgu Bard yang masih belum dijawab oleh Khairy. Kalau boleh , cabar Khairy untuk berdebat cara terbuka. Teman tahu, Cikgu Bard mampu melakukannya. Kita tengok, apa alasan menantu kepada kaki bohong seMalaya, untuk tidak menyahut cabaran berdebat tersebut.

Dan kalaulah Najib dan Hisyam cerdik sedikit dan tak mahu hari-hari politik mereka berakhir dengan cepat akibat permainan Khairy yang sentiasa bernaung di bawah ketiak busuk bapak mertuanya, maka hentikanlah kerja karut marut untuk merawat kerajaan Negeri Kelantan. Cuba cari ubat yang mujarab, bagaimana nak selamatkan masa depan politik diri sendiri dari ganguan virus bahaya yang cuba disuntik oleh si Khairy.

Kedua sepupu ini, perlulah memberi tumpuan yang semaksima mungkin untuk menghapuskan Khairy di antaranya dengan cara membantu secara sembunyi menyalurkan semua rahsia kotor tentang Khairy kepada Cikgu Bard. Kerja sebegini bukannya susah. Cari saja mana-mana ahli UMNO yang bencikan Khairy untuk dijadikan orang tengah. Dan jangan lupa beri ganjaran yang lumayan. Masakan Tok Najib dan Hisyam ,buat-buat tak tahu, inilah budaya UMNO yang hakikiyun yang telah menjadikan duit sebagai tuhan nombor dua!.

Sebenarnya, tak payah teman mengajar kedua sepupu ini, kerana mereka lebih mahir dalam keraja putar memutar. Tapi entah kenapa , teman malam ini terasa gatal membuat cadangan yang sebegini.

Ikutkan perhitungan metamatik teman yang mudah , bahawa semua pemimpin UMNO , sekupang pun tak berguna. Maklumlah jenis spesis orang utan. Tapi memikirkan, Khairy sedarjat dengan setan, sepertimana yang diungkap secara tersirat oleh kawan teman yang boleh dibaca disini, maka eloklah teman titipkan pesan dan saranan kepada dua makhluk tuhan yang rasanya belum sampai ke darjat yang telah dicapai oleh Khairy!

Ayuh Najib, Hisyam dan seluruh Pengundi berdaftar di Parlimen Rembau, sila bantu untuk memasti Cikgu Bard dapat menumbang si Khairy supaya hajat bang dollah untuk membina empayar politik keluarganya tak kesampaian.

Dan kepada ahli-ahli Pas Rembau jangan gagal untuk membantu Cikgu Bard supaya Khairy tak boleh keluar kawasan walaupun seminit. Kalau alpa, Khairy boleh menyetan dan menyundal bagai setan dan sundal tulin di Kelantan demi untuk menghasut rakyat Kelantan menolak Pas dan PKR dalam PRU nanti.

Teman pernah cakap, pemilihan Khairy untuk bertanding ada hikmahnya. Namun jangan persia-siakan hikmah itu dan pergunakan dengan sebaiknya untuk memastikan kemenangan kepada barisan Parti Pembangkang satu Malaya!

Tiada ulasan: