Jumaat, 15 Februari 2008

Bang Dollah Tak Tengok Lagi Senarai Bakal Calun BN?

Bang dollah mendakwa bahawa dia belum melihat senarai bakal calun yang akan mewakili BN.

Rakyat kebanyakkannya berkata: "buat sekian kalinya , PM kerajaan Sementara Malaya, bercakap bohong".

Bang dollah terpaksa menerima hakikat bahawa rakyat semakin yakin bahawa beliau adalah seorang PM Malaya yang siang malam berbohong. Ataupun beliau tidak sedar bahawa dia adalah seorang pembohong yang tidak ada tolok bandingannya di Malaya.

Kalaulah betul, bang dollah belum melihat senarai bakal calun BN, rakyat akan bertanya , sempatkah beliau menyemak satu persatu senarai tersebut supaya hasratnya untuk menampilkan calun yang terbaik mengikut kayu ukurnya yang berdasarkan ajaran islam yang ada had dan harinya?

Atau pun dia telah mewakilkan tugas melihat dan seterusnya membuat keputusan mengenai bakal calun BN kepada anak menantu kesayangannya, si Khairy seorang pemuda yang terbijak di Malaya setaraf dengan VK Lingam.

Kalaulah benar bang dollah telah menyerahkan tugas tersebut kepada Khairy, ianya pun bukan sesuatu yang luarbiasa . Bukankah , selain sebagai kaki bohong nombor satu seMalaya , bang dollah juga terus dilabelkan oleh bekas bossnya dan secara diam oleh para menteri dalam kabinetnya , sebagai seorang PM yang lembab dan malas membuat kerja.

Dalam laporan penilaian prestasi yang disahkan oleh kebanyakkan rakyat , kompetensi utama bang dollah yang paling terserlah ialah bekerja kuat dalam membuat taik mata dan bersenda loka dengan seorang perempuan yang bernama Jeanne.

Apapun , sebagai seorang rakyat yang baik, teman sentiasa berharap bang dollah tak dimatikan untuk selama-lamanya sewaktu, seronok menikmati alam tidur!.

Tiada ulasan: