Ahad, 16 Disember 2007

Mahfuz Rupanya Mungkin Tak Tahu Lagi!

Tidakkah Mahfuz tahu bahawa bang dollah adalah sejenis manusia yang telah dianugerahkan 'makam maksum 'oleh pengikutnya? sehingga sanggup beliau mengecam Bang dollah yang berasa tidak bersalah mengunakan ISA ke atas sebahagian rakyat Malaya baru-baru ini dan kemungkinan besar lebih ramai lagi akan ditahan di bawah akta yang sama.

Kalaulah segala jenis kemungkaran yang melanggar syariat tuhan boleh diizinkan hidup subur di bumi Malaya, tanpa sekelumit rasa bersalah dan berdosa dihati bang dollah , apa pula hendak di hairankan tentang perasaan tidak bersalah dan berdosa bang dollah terhadap penahanan rakyat Malaya dibawah ISA .Yang dianggap dosa oleh Mahfuz, tetapi bagi bang dollah pula dia telah mengerjakan suatu amalan yang tiada tandingan dan akan memperolehi pahala yang teramat besar.

Teman ,sesungguhnya tak faham macam manalah Mahfuz tak tahu menahu tentang kesucian bang dollah!

Sepatutnya Mahfudz diam saja walaupun dia menganggap bahawa perbuatan bang dollah adalah suatu kezaliman yang berselindung dibalik perwatakan lahiriah bang dollah yang taat beragama. Ataupun memang Mahfuz betul-betul tak tahu bahawa bang dollah jenis kalis dosa?

Kalau betul Mahfuz memang tak tahu langsung tentang kesucian bang dollah , teman maafkan. Dan dia boleh meneruskan perjuangannya untuk menentang tindakan Bang dollah sebagaimana kenyataannya yang diringkas seperti berikut: "menggunakan ISA untuk memperlihatkan beliau (bang dollah) berkuasa tanpa menghiraukan soal undang-undang dan keadilan.Ini menunjukkan Perdana Menteri pengecut dan bacul"

Posting ini ada kaitan dengan kenyataan Mahfuz yang boleh dibaca dengan lebih terperinci disini