Jumaat, 26 Oktober 2007

Hentikan Sandiwara Anda Wahai Apa Saja Nama Kamu

Teman ingat Pengerusi SPR sahaja yang lidahnya bercabang sepuluh. Rupanya ramai lagi, termasuk Ketua Pengarah BPR. Teman cuba untuk tidak mengingat namanya .Dalam kes klip video Lingam, beliau jelas bersandiwara. Semalam , seorang pegawai BPR telah menalipon DSAI bahawa pertemuan yang sepatutnya di adakan di Pejabat DSAI bagi tujuan mengambil baki salinan klip video Lingam, dibatalkan secara mengejut. Tup-tup hari ini, KP BPR, kata DSAI masih belum hantar klip asal Video Lingam ke pejabatnya .

Terus terang teman dah bosan dan mual dengan perangai PM , TPM, Menteri-menteri kabinet terutama, Mamak Zainuddin Maidin dan Nazri Aziz. Teman juga dah bosan dengan Pegawai atasan seperti KPN, KP BPR, Pengerusi BPR dan lain-lain makluk yang sanggup jadi pecacai kerajaan taughut , BN.

Kalaulah Islam membolehkan kesemua mereka dibunuh, lama dah teman tembak setiap orang dari mereka sampai kojol. Tetapi agama Islam , tidak pernah mengajar bahawa pembunuhan boleh dilakukan terhadap sesama insan tanpa alasan yang kuat. Apa sahaja tindakan seorang umat Islam mesti berdasarkan syariat yang telah termaktub. Oleh itu syukur teman masih seorang individu muslim yang walaupun sakit , namun kewarasan akal fikiran tetap dijamin stabil. Teman tahu, islam itu agama yang menganjurkan nasihat menasihati.

Oleh itu sempena hari Jumaat, penghulu kepada hari, maka teman ingin menasihati KP BPR dan yang seumpama dengannya, berhentilah bersandiwara terutama dengan tujuan memuaskan hati para penguasa. Sesungguhnya ,rakyat sedang memerhatikan sebuah sandiwara yang serba tak kena, kerana pengarah dan penulis skripnya, termasuk dalam kategori banggang.

Tiada ulasan: