Sabtu, 27 Oktober 2007

Dei Tambi, Awak atau Anwar yang popular?

Baru kejap tadi , teman singgah membaca berita di Klpos.

Maka teman terbaca komen mamak Zainuddin Maidin yang menyatakan bahawa ada individu tertentu yang guna kes klip video Lingam untuk tujuan raih populariti. Kata Zam seorang mamak yang sepatutnya balik ke Sg Petani jual toseh, cendul,popiah dan pesembur bahawa individu tersebut yang sudah hampir tenggelam dalam politik tanah air mencuba meraih perhatian rakyat dengan cara memanipulasi kes video Lingam. Kata beliau lagi, individu tersebut mulai dapat liputan akhbar. Kesemua ini, kata mamak sekor ni, adalah juga untuk tujuan mempromosi diri menjelang pilihanraya.

Dei tambi! apa pasal awak tarak cakap, orang itu Anwar Ibrahim? Sebut nama dia pun , tambi sudah takut? Macam mana kalau dia ajak, tambi debat sama dia pasal ini punya kes? Saya ingat tambi akan terkecing banyak-banyak jugak. Tambi tahu dia tokoh internasional, bukan macam tambi, main dekat Malaya saja. Itu manusia bernama Anwar Ibrahim ,rakyat selalu ingat sama dia. Dia tarak payah guna kes video Lingam untuk cari populariti. Tambi tahu, tapi akal tambi akal keling jugak. Tambi buat bodoh walaupun tambi memang bodoh punya urang.

Beginilah tambi, perintah RTM buat undian , Anwar kah atau Tambi yang lebih popular. Undian itu mesti bebas. Tambi jangan manipulasi. Tapi harap-harap nanti tambi jangan terus kojol, bila lihat undian menyebelahi Anwar.

Ada berani kah tambi?

Tiada ulasan: