Khamis, 12 Julai 2007

Ucapan Tahniah Kepada Datuk Mohd Johari Baharum

PUTRAJAYA 11 Julai – Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengarahkan siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR) terhadap Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Datuk Mohd. Johari Baharum ditutup.(petikan dari Utusan Malaysia online)

Terlebih dahulu teman nak ucap tahniah kepada Datuk Mohd Johari Baharum kerana, kes rasuahnya telah diarah tutup oleh Peguam Negara,( ntah siapa namanya). Dia dilaporkan sungguh lega kerana sepanjang kes rasuah beliau disiasat, hidupnya agak sengsara. Isterinya , seorang guru terpaksa mengambil cuti tanpa gaji dan anak beliau selalu ponteng kuliah kerana tak sanggup berdepan dengan pandangan serong , ramai orang terhadap dirinya satu keluarga.

Teman juga nak ucap tahniah 'in advance' kepada beberapa orang menteri dan bekas menteri dan pegawai tinggi kerajaan yang telah di repot melakukan rasuah oleh Ezam Mohd Noor dan beberapa orang yang lain kerana setiap kes mereka hampir pasti akan ditutup atau tidak dibuka.

Sejak dari dulu lagi teman tahu, bahawa semua menteri kerajaan Barisan Nasional dan pegawai tinggi kerajaan adalah makluk yang mendekati ciri-ciri kemailakatan. Mana mungkin mereka boleh jadi perasuah. Mereka semua sebaik-baik makhluk diatas muka bumi ini yang berpegang teguh pada ajaran kitab Islam Hadhadri. Yang melakukan rasuah ialah makluk yang tidak berpegang kepada ajaran islam hadhari . Mereka ini adalah para nelayan, petani,pesakit mental di Tanjung Rambutan , golongan buruh dan kakitangan awam yang berpangkat rendah kerana setiap bukti rasuah ke atas merka tidak boleh dipertikaikan kerana terlalu kuat.Sekuat tembok negeri China!.

Teman juga ingin mengambil kesempatan untuk mengembirakan hati Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Negara yang juga sedang diasak dengan tuduhan rasuah oleh beberapa orang , termasuk oleh pengendali laman web ' Malaysia Today', Raja Petra Kamaruddin dengan ucapan ringkas seperti berikut" Musa engkau jangan susah hati. Semua tuduhan rasuah terhadap engkau adalah palsu. Engkau pun sebaik-baik pengikut ajaran Islam Hadhari dan dalam diri engkau pun ada ciri-ciri yang mendekati ciri-ciri kemalaikatan. Tahniah, engkaupun akan selamat".

Kepada Peguam Negara (siapa namanya?), teman ucapkan syabas kerana berjaya menutup kes Datuk Mohd Johari.

"Wahai tuan peguam Negara , (siapa sajalah nama engkau), tuan pun termasuk dalam kalangan makluk yang mempunyai ciri-ciri yang mendekati ciri-ciri malaikat)".

Tiada ulasan: