Ahad, 8 Julai 2007

Saranan Buat Umno Untuk Melemahkan PAS

Teman ahli Pas. Dan teman akan setia menjadi ahli Pas walaupun tidak seaktif dulu. Ada orang kata, kalau nak kaya, masuklah Umno. Maaf, teman tak sior. Pak Lah pun tahu, tak semua ahli Umno otomatis jadi kaya kerana masuk Umno. Cuma ahli Umno yang tertentu sahaja yang boleh jadi kaya raya hasil kemasukan mereka dalam parti keparat yang bernama UMNO. Angguk dan ampu adalah resepi kejayaan seorang ahli UMNO.

Tolong tanya teman, mengapa teman tak sior masuk UMNO? Jawapan teman mudah: "UMNO parti sial. Sial yang teramat sangat". Mahu teman ulang lagi?. Ok. "UMNO Parti sial, dulu, kini dan selamanya. Mengapa teman kata UMNO parti sial? Jawapan teman: "carilah sendiri jawapan itu. Takkan tak tahu".

Walaubagaimanapun, teman iktiraf Umno adalah parti yang sah disisi undang-undang . Teman akui terdapat juga jasa Umno pada rakyat dan negara. Dan ramai juga ahli UMNO merupakan sahabat teman. Apapun , tak pernah walaupun sekalipun teman bergaduh dengan mereka kerana perbezaan parti. Teman cuma sedih, mengapa mereka terlalu bodoh memilih untuk menyertai UMNO. Mereka pun sedih mengapa teman masih setia dengan Pas. Dan telinga mereka selalu panas kemerahan bila teman masih membebel tentang kesialan UMNO.

Sebagai mengenangkan sedikit jasa UMNO terhadap rakyat dan negara, maka dengan ini teman dengan sukarelanya ingin mengemukakan beberapa saranan buat pemimpin UMNO dalam usaha mereka untuk melemahkan PAS. Tapi pemimpin dalam Umno perlu berjanji, tak akan melaporkan setiap saranan teman ini kepada pimpinan Pas. Teman takut kena pecat. Teman nak jadi ahli Pas sehingga roh berpisah dari badan.

Saranan Pertama: Perhebatkan lagi konsert muzik di TV, atau dimana-mana. Kalau boleh adakan setiap siang dan malam. Dengan berbuat demikian, anak muda dan orang tua yang rasa masih muda, akan terus lalai dari mengingati tanggungjawab terhadap agama. Bila ramai yang mengabaikan tanggungjawap pada agama, misalnya tak mendirikan solat, semakin jauh mereka dari Islam. Golongan ini pasti tak terlintas di hati mereka untuk menyokong Pas yang menjadikan Islam sebagai dasar perjuangannya. Umno pasti pilihan mereka.

Saranan Kedua: perhebatkan lagi kecenderungan anak muda dan orang tua Islam untuk memuja artis yang gila glamor. Sekiranya ada artis yang deman, jadikan ia berita utama dalam ruangan hiburan supaya anak-anak muda risau artis kesayangan mereka demam. Dan ceritakan kehebatan artis, supaya pemujaan terhadap artis akan terus berlangsung. Dengan berbuat demikian, anak muda dan orang tua yang rasa diri masih muda, akan memandang lekeh para ulama dan pejuang Islam. Golongan ini tentu menyokong Umno dan tidak akan terfikir untuk mengundi Pas yang ramai ulama dan pejuang Islam yang tulin.

Saranan Ketiga: Perbodohkan setiap makluk di menara gading. Baik pensyarah mahupun pelajar. Sekat kebebasan mereka untuk bersuara secara akademik. Kalau mereka berdegil, ugut mereka. Banyak jenis ugutan boleh digunakan. Pensyarah tentu takut bila diugut bahawa kenaikkan pangkat ke jawatan Prof Madya atau Professor penuh tidak akan dipertimbangkan. Pelajar pula boleh diugut , untuk ditarik PTPTN. Dengan dengan berbuat demikian , akan lahir makluk menara gading yang sanggup jadi tukang angguk kepada Umno dan Barisan Nasional walaupun ianya jelas bertentangan dengan apa yang mereka pelajari dan ajarkan. Secara tidak langsung Pas akan kurang mendapat sokongan daripada pelajar dan para intelektual.

Saranan Keempat: Cari jalan yang tersusun rapi supaya para ulamak dan mufti sentiasa bertelagah sesama sendiri dalam isu remeh temeh. Dengan pertelegahan sesama ulama dan mufti, tentu kerajaan akan memperolehi manfaat yang berpuluh kali ganda. Dan umat akan kekal dalam kebinggungan. Umat yang binggung , pasti menyokong Umno dan Barisan Nasional.

Saranan Kelima: Perlu disiapkan satu strategi yang licin macam belut untuk menghancur taski,pasti dan sekolah agama rakyat dan swasta . Kesemua institusi pendidikan ini, dapat mampu melahirkan pejuang Islam. Dengan menghancur Institusi pendidikan berteras agama Islam secara sistematik , Pas akan kekurangan sokongan. Undi Umno pasti bertambah akibat daripada pertambahan rakyat yang buta alQur'an dan As-Sunnah Nabawi.

Saranan Keenam: Pastikan semua jawatan dalam institusi yang menjaga urusan agama adalah terdiri dari ahli Umno, khususnya JAKIM . Penjawat jawatan yang siap ditapis ini akan memastikan setiap program dan aktiviti keagamaan mempunyai matlamat menyerang kebenarangan perjuangan Islam yang dibawa Pas dan mempertahankan penyelewengan Umno dalam hal keislaman. Tetapi jangan lupa beri pangkat yang tinggi kepada mereka yang berperanan besar dalam usaha melemahkan Pas, supaya mereka berbahagia di dunia kerana di akhirat nanti mereka tahu mereka akan termasuk dalam golongan yang rugi.

Saranan Ketujuh: Setiap pemimpin tertinggi UMNO mesti menjadi Imam di masjid-masjid.Tidak kisah dimana. Jangan lupa bawa orang surat khabar dan TV. Kalau ada yang tak tahu jadi imam, belajar dengan Pak Lah. Kak Rafidah dan yang sejantina dengannya, jangan pula tampil jadi imam dikalangan jamaah lelaki. Nanti jadi macam , mentor SIS, si Aminah wadud. Heboh satu dunia. Dengan berbuat demikian, pak lebai kampung, ustaz 4 senawi, tuan-tuan haji mardud, tok guru yang sokong UMNO , pasti bertepuk tangan kerana gembira tak terkira, kerana lebih kuat keyakinan mereka bahawa UMNO parti yang lebih Islamik dari Pas. Sokongan kepada Pas akan semakin merosot. (teman sedang berimajinasi, bakal Perdana Menteri Malaysia sedang belajar untuk menjadi iman dengan Perdana Menteri yang sekarang)

Sebenarnya banyak lagi saranan yang hendak teman kemukakan. Tetapi cukuplah setakat ini.

(Amaran: kepada kawan-kawan dalam UMNO, banyak daripada saranan ini kalau digunakan pakai boleh menyebabkan UMNO menjadi parti yang jelas melakukan maksiat kepada Allah. Dan kalau dilakukan dengan sepenuh jiwa, boleh menjadikan UMNO parti yang bertaklid kepada Abu Jahal dan Abdullah bin Ubai bin Salul)

(Nota: Sebelum teman publish posting ini, isteri teman telah sempat membacanya dan dia berkata: "Saranan yang abang kemukakan dah jadi basi kerana hampir kesemuanya telah dilaksanakan oleh pakar strategi UMNO". Teman terdiam seketika. Dan hampir-hampir teman nak 'delete' kesemuanya. Tapi anak teman yang bongsu berkata"walid tekan saja'Publish Post'".Lalu teman akur dan akhirnya.....siapa sahaja boleh baca tanpa dikenakan sebarang bayaran.

Tiada ulasan: