Sabtu, 7 Julai 2007

Contoh Isi Kandungan Blog Yang Di sukai Pemimpin BN

Dalam dunia ini , Malaysia terkenal sebagai sebuah negara yang aman. Walaupun Malaysia terkenal di dunia kerana kemajmukan warganegaranya , tidak pernah berlaku pergaduhan kaum. Kisah 13 Mei 1969 hanya sebuah trajedi yang berlaku di alam mimpi. Kalau pun berlaku pergaduhan diantara orang China dan Melayu ianya bukan disebabkan oleh faktor perkauman. Pergaduhan tercetus kerana soal kecil , misalnya kerana berebut nak bersalam dengan Perdana Menteri. Ringkasnya hubungan kaum diMalaysia adalah yang terbaik di dunia. Betul ke? Entahlah!

Malaysia juga terkenal kerana mempunyai pemimpin negara yang terdiri daripada manusia yang bertaraf 'world class'. Tidak ada sebuah negara pun di dalam dunia ini, yang dapat menandingi pemimpin negara . Walaubagaimanapun, Perdana Menteri sekarang yang bernama Datok Seri Abdullah Hj Ahmad Badawi adalah yang terbaik dibandingkan perdana menteri yang terdahulu. Perdana Menteri yang terdahulu walaupun hebat, tidak dapat menandingi Perdana Menteri yang sekarang. Dan bakal perdana menteri yang akan datang pasti seorang yang lebih terbaik daripada yang sekarang. Ini adalah peraturan permainan politik yang telah dilembagakan. Betul ke? Entahlah!

Sekarang ini seluruh dunia sedang tercanggang banggang, kerana Malaysia sejak 50 tahun merdeka telah berjaya menurunkan indeks rasuah setiap tahun . Dan yang menakjubkan di zaman Perdana Menteri yang sekarang , Malaysia hampir bebas dari wabak rasuah. Memang , terdapat ahli politik atau tokoh korporat yang didakwa melakukan perbuatan rasuah, tetapi telah dibebaskan oleh Mahkamah kerana tak cukup bukti .Kemungkinan besar kebanyakan dakwaan rasuah terhadap tokoh politik dan tokoh korporat adalah fitnah pembangkang dan mungkin juga dakwaan rasuah terhadap mereka sengaja dibuat supaya BPR, Polis, Pendakwaraya , peguambela dan para hakim ada kerja yang boleh dibuat. Tidaklah nanti mereka dituduh makan gaji buta. Betul ke? Entahlah!

Dan bagi mencapai tahap sifar rasuah, usaha memerangi rasuah masih diteruskan, terutama terhadap kakitangan awam kerana Perdana Menteri , Timbalan Perdana Menteri , jemaah menteri, timbalan menteri, setiausaha parlimen telah disahkan oleh menantu Perdana Menteri sebagai bersih dari rasuah. Memang rumah para menteri berharga jutaan ringgit dan dalam akaun bank mereka, dikatakan terdapat simpanan sehingga menjejah puluhan juta ringgit , tetapi itu adalah hasil dari sikap berjimat mereka yang tinggi , suka manabung dan berbelanja secara berhemah. Selain itu , kebanyakan pemimpin politik kerajaan Barisan Nasional sering menyamar untuk melakukan kerja sambilan bagi menambah sumber pendapatan , seperti menjaja di pasar malam , menjadi ajen insuran,atau menyertai perniagaan MLM. Secara purata perbelanjaan mereka hanya sepuluh sen sebulan sahaja. Betul ke? Entahlah!

Dari segi kebebasan bersuara, Malaysia adalah satu-satunya negara di atas dunia ini yang memberi ruang kebebasan yang tak terhingga kepada rakyatnya untuk bercakap sesama sendiri. Usaha juga sedang dibuat oleh Perdana Menteri yang sekarang melalui kerjasama saintis tempatan dan luar negara agar dapat dicipta satu alat dimana orang bisu pun boleh bersuara!. Kebebasan bersuara , terbukti bukan sebuah omongan kosong kerajaan apabila sesiapa sahaja yang didakwa dibawah ISA, masih dibenarkan bercakap dan kalau mereka enggan bercakap, paksaan akan digunakan. Betul ke? Entahlah!

Di Malaysia , indeks jenayah adalah yang paling terendah di dunia. Walaupun banyak berita rompakan, rogol, samun, colek dan sebagainya dilaporkan oleh akhbar dan media eletronik, tetapi kebanyakkan berita itu sengaja diperbesar-besarkan untuk menarik perhatian pembaca atau pendengar. Memang terdapat kes pembunuhan yang betul-betul berlaku . Contoh yang paling ketara dan mendapat perhatian dalam dan luar negegi ialah kes pembunuhan Altantuya. Namun perlu diingat bahawa ianya kes terpencil dan jarang berlaku. Kalau tak percaya tanya pada Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Bolehlah kita simpulkan bahawa kebanyakkan kes jenayah hanya berlaku dalam drama swasta atau dalam filem Yusuf Haslam. Betul ke? Entahlah!

Dari sudut pelaksanaan Islam , tidak ada sebuah negara umat Islam didunia ini yang boleh menandingi kehebatan kerajaan Malaysia. Kita ambil contoh yang mudah: hasil dari ajaran Islam hadhari kebanyakkan masjid terpaksa dikunci sebaik sahaja solat wajib secara berjamaah selesai , kerana kalau tidak berbuat demikian umat Islam akan memasuki masjid tanpa henti untuk solat, beriktikaf, berwirid dan berzikir. Bila ramai umat Islam memasuki masjid setiap minit , ditakuti masjid tidak dapat menampung jemaah yang ramai dan petugas masjid tak boleh rehat. Oleh itu tindakan mengunci masjid sebaik solat lima waktu selesai adalah langkah wajar berdasarkan hukum Islam hadhari. Betul ke? Entahlah!

Selain itu, kerajaan Barisan Nasional yang memerintah Malaysia, cukup terkenal sebagai 'mesra ulama'. Ulama selalu dirujuk dalam masalah alam sekitar, masalah kebersihan tandas, membantu meneropong anak bulan, membaca doa di majlis rasmi, menjadi hakim musabakah Al Quran, dan banyak lagi. Kalau terdapat ulama menegur kemungkaran, rakyat biasa zahirnya mengandaikan kerajaan macam tidak ambil peduli. Yang sebenarnya kerajaan terlalu ambil peduli setiap pandangan dan teguran ulama dengan cara menyimpan setiap teguran dan pandangan yang dikeluarkan oleh para Ulamak di dalam sebuah fail khas untuk rujukan anak cucu mereka suatu hari nanti. Betul ke? Entahlah!

Rakyat Malaysia seharusnya bersyukur kerana kerajaan Barisan Nasional telah membuktikan bahawa ianya sebuah kerajaan yang banyak berjasa dalam membangun sebuah negara yang terbaik di dunia. Oleh kerana jasa kerajaan Barisan Nasional sudah terlalu banyak sehingga tak terkira , maka apa salahnya kerajaan meminta rakyat berkorban sedikit sebagai hadiah rakyat kepada kerajaan Barisan Nasional. Pengorbanan yang diminta tidak banyak. Pertama, teruskan menyokong Barisan Nasional dalam setiap pilihanraya dengan apa cara sekalipun.

Kedua, rakyat hendaklah bersama memikul beban kerajaan , terutama untuk menanggung kos pengurusan yang semakin tinggi dengan cara tidak menentang sebarang kenaikan harga petrol dan harga barang keperluan yang difikirkan sesuai untuk dinaikkan selepas pilihanraya yang akan datang.

Dan yang ketiga, dan paling penting jangan percaya kepada parti pembangkang dan bloggers yang kebanyakkannya penganggur dan wanita . Mereka adalah penyebar fitnah yang akan diperangi secara habis-habisan oleh penulis handalan yang akan diketuai oleh Menteri Belia dan Sukan yang lebih menampakkan ciri kelakian. , berbanding Ketua Pemuda UMNO yang bagai seniman 'airmata' dan mempunyai hobi menghayun keris semasa Perhimpunan Agung UMNO!.

(NOTA: Semoga Pak Lah , Zainuddin Maidin , Tengku Adnan , Nazri Aziz, dan Azlina tahu bahawa terdapat blogger seperti teman yang cukup mesra terhadap kerajaan Barisan Nasional)

Tiada ulasan: