Sabtu, 23 Jun 2007

Ustaz Fadzil Mohd Noor Dalam Kenangan

Hari ini, genap lima Tahun Ustaz Fadzil Mohd Noor meninggalkan kita. Beliau dijemput oleh Pencipta Alam ke sisiNya pada 23 Jun 2002, lebih kurang jam 10.30 pagi.

Semasa teman diberitahu bahawa Ustaz telah kembali ke rahmatullah oleh seorang kawan melalui telefon, teman tersentak dan terus menanggis teresak-esak bagai seorang anak yang kehilangan ayahnya.

Teman cukup menyayangi Ustaz kerana dia seorang Presiden Pas yang teman anggap seorang pemimpin yang paling terbaik yang pernah dilahirkan oleh Pas. Sehingga kini belum ada yang dapat menandingi kepimpinannya.

Tiga empat kali, teman pernah bersarapan pagi dan tenggahari dengan beliau. Pada pengamatan teman, dia bukan seorang yang cerewet dalam bab makan. Dia boleh makan di restoran dan boleh makan digerai makan. Dan dia juga cepat mesra dengan sesiapa sahaja. Sampai kini, kemesraannya tidak dapat teman lupakan. Selalu bila dia jumpa teman, dia akan tanya "masih kerja di situ lagi ke?". Teman sekadar mengiakan.

Teman juga amat suka cara dia berpidato. Ada orang kata Bro Anwar meniru gaya pidato Ustaz. Pidatonya tidak menjemukan. Ada sahaja isu baru yang beliau bangkitkan bersama hujah yang sukar untuk dipatahkan.

Kalau hendak bercakap tentang Ustaz , memang banyak boleh diperkatakan. Dia hebat semasa hidupnya dan dia tetap hebat selepas ketiadaannya.

Entah bila, seorang yang seumpamanya akan lahir untuk memimpin Pas!

Teman sentiasa berdoa semoga rohnya di rahmati oleh Allah dan ditempatkan bersama roh para Nabi dan Rasul serta pejuang-pejuang Islam yang telah menghadiahkan diri mereka untuk menegakkan kalimahtullah di muka bumi ini . Allahuakbar!

Tiada ulasan: