Selasa, 19 Jun 2007

Lantaklah Salman Rushdie Dapat Gelaran 'Sir' Dari Britain

Diantara yang teman sempat baca di Harakahdaily hari ini ialah tentang kenyaataan Sdr Misbahul Munir Hj Masduki, Ketua Penerangan PAS Negeri Perak yang diantaranya berkata,
"Sepatutnya Malaysia negara pertama yang mengutuk keputusan Britain untuk menganugerahkan gelaran `Sir' kepada Salman Rushidie, bukannya Iran kerana Perdana Menteri Malaysia adalah Pengerusi Pertubuhan Negara- Negara Islam".

Dan seterusnya saudara teman , Misbahul berkata :

"Britain sengaja mahu mencetuskan kembali kemarahan umat Islam apabila berhasrat menganugerahkan gelaran `Sir' kepada Salman Rushdie..
"Apa jasa yang dibuat oleh Salman hinggakan Britian mahu memberikan penghormatan setinggi itu, tidak ada jasa yang dibuatnya melainkan menghina Islam dan Al-Quran.
"Sekiranya Britain masih mahu juga memberikan pengiktirafan itu bermakna negara itu turut bersekongkol dengan Salman menghina Islam, ini satu tindakan yang tidak boleh dimaafkan oleh umat Islam," tegasnya.
Britain tidak sepatutnya memberikan penghormatan kepada Salman yang ternyata telah menghina al-Quran dan Islam kerana tindakan memberikan anugerah itu samalah dengan menghina al-Quran dan Agama Islam , jelasnya.
"Apakah Britain mahu memjadi pembela kepada orang yang telah menghina Islam?," tanya beliau.

Beliau menyeru seluruh umat Islam mengutuk tindakan Britain untuk memberikan anugerah kepada Salman Rushdie itu. (sedutan dari Harakahdaily)

Bila teman baca teman kenyataan Masbahul itu, memang suatu saat teman sokong. Tetapi bila fikir semula, teman kata , lantaklah si Salman murtad ini dapat gelaran 'Sir' dari kerajaan Britain.

Maafkan , kalau fikiran teman berseberangan dengan kawan-kawan yang lain.

Teman berpendapat gelaran 'Sir' ini dianugerahkan oleh kerajaan Syaitan kepada anak syaitan.
Oleh itu teman tak nampak sudut kehebatan gelaran 'Sir' kepada Salman, murtadin yang hidupnya selama ini diburu oleh ketakutan akibat Fatwa Iman Khomeni dulu lagi.

Apakah jasa Salman kepada Kerajaan Britain sehingga dianugerah gelaran 'Sir'? Jawabannya juga amat jelas, iaitu menghina Islam, Al-Quran dan Nabi Muhammad S.A.W. Takkan Kerajaan Britain sebuah kerajaan syaitan , hendak beri gelaran 'Sir' kepada para Ulama dan pejuang Islam.

Kita sebagai umat Islam , bukannya bisu dan pekak, sehingga kita tak tahu bahawa kebanyakkan Negara Barat, terutama Amerika dan Britain secara terangan menyerang Islam diatas nama memerangi teroris. Negara-negara ini tahu, umat Islam walaupun masih belum bangun sepenuhnya, tetapi Islam perlu diperangi. Pelbagai strategi telah digunakan oleh dunia barat untuk memerangi Islam dan umatnya.

Di Malaysia pun, puak anti Islam telah meminjam beberapa strategi jahat dunia barat untuk menyerang umat Islam dari pelbagai sudut. Dan strategi barat yang sedikit sebanyak telah menunjukkan kejayaan, ialah dengan melahirkan sekelompok umat yang secara lahiriahnya beragama Islam tetapi melakukan usaha untuk menimbulkan keraguan umat Islam terbanyak terhadap ajaran Islam. Kelompok ini termasuklah pendokong gerakan hak asasi manusia, gerakan feminisme, gerakan murtadin, gerakan anti hadis, gerakan Islam liberal dan pluralisme agama , juga termasuk beberapa kumpulan ajaran sesat yang masih hidup.

Bukankah Kerajaan Britain, pendokong kuat Amerika, telah turut serta menyerang umat Islam di Afghanistan dan Iraq atas nama memerangi teroris antarabangsa. Kutuklah, makilah, laknatlah kedua kerajaan Syaitan ini, namun tugas mereka untuk melancarkan 'perang salib' terhadap Islam dan umat ini tidak akan ada tanda berhenti!

Oleh itu lantaklah Kerajaan Britain, beri gelaran 'Sir' kepada dajjal yang bernama Salman Rushdie. Dia boleh mampus bersama dengan gelaran 'Sir'nya.

Dan mengenai Perdana Menteri Malaysia yang dalam masa yang sama dia juga adalah Pengerusi OIC, janganlah diharap 'baginda' akan mengutuk kerajaan Britain kerana menganugerahkan gelaran 'sir' kepada si dajal ini kerana jadual kerjanya terlalu padat iaitu untuk melawat seluruh negara di atas muka bumi sambil bermula madu.

Juga bukan mustahil , jika, Perdana Menteri Malaysia bekerja lebih kuat menyebarkan agama Islam Hadhari sehingga seluruh dunia barat pun terpesona dan kagum , setahun dua lagi gelaran 'sir' akan dianugerahkan oleh kerajaan Britain kepada bapak mertua Khairy. Memang Pak Lah layak.Bahkan teramat layak!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam orang kampung.

Mohon lihat pendapat saya pula di sini

http://blog.ahmadriyadh.com/?p=92