Khamis, 14 Jun 2007

Apa Kata Ahli Pas Masuk UMNO Beramai-ramai

Melihat tajuk di atas mungkin kawan-kawan akan marah. Mungkin, ada yang tuduh teman sejenis manusia munafik. Mungkin ada yang akan tuduh teman sudah hilang akal. Mungkin ada kawan yang tak marah, tapi risau penyakit teman telah menjadikan teman sasau dan fikiran kacau bilau.

Sabarlah wahai kawan. Teman masih siuman. Janganlah tuduh teman sebagai munafik. Semoga Allah jauhkan perangat dan sifat munafik dari menghinggapi hati teman ini.Amin.

Teman tak sebut " marilah ahli-ahli Pas masuk UMNO beramai-ramai". Kalau itulah ayatnya, ianya dipanggil ayat seruan. Teman cuma kata"Apakata"yang berbeza dengan ungkapan "Marilah". Dalam erti kata yang lain, tulisan kali ini adalah sekadar pendapat yang boleh ditolak atau dipakai seadanya. Yang jelas ianya bukan suatu seruan!

Ikutilah hujah teman mengapa teman berpendapat ahli-ahli Pas perlu masuk UMNO seramai yang mungkin.

Umno pada pendapat teman bukanlah sebuah parti politik yang mempunyai dasar atau ideologi yang kukuh. Nak kata Umno berpegang pada nasionalisme Melayu, parti itulah yang melelong dan mengadai maruah orang Melayu. Bukankah Umno yang merompak harta rakyat terutama orang Melayu bagi kepentingan pemimpinnya. Bukankah Umno yang menyerahkan Singapura yang asalnya dimiliki oleh orang Melayu kepada orang China Singapura. Bukankah Umno yang pernah menghapuskan tulisan jawi di sekolah kerajaan pada suatu ketika dulu. Bukankah Umno yang menjadikan Bahasa Inggeris sebagai bahasa untuk pengajaran sains dan mathematik. Bukankah Umno yang menghapuskan biasiswa kepada pelajar Melayu di IPTA. Dan senarai kecurangan Umno akan menjadi panjang kalau semuanya ditulis disini.

Pemimpin Umno pernah mengatakan, Umno adalah pelindung agama Islam. Tetapi kita boleh lihat dengan mata kepala sendiri, betapa atas nama masyarakat majmuk, syariat Islam tidak dilaksanakan secara total. Bukankah pemimpin Umno sendiri yang mengatakan Islam berada dibawah perlembagaan. Bukankah Umno yang mengujud persekitaran 'condusive' yang membiakkan gejala murtad sekarang ini. Bukankah Umno yang cuba menghapus sekolah agama rakyat. Kalau nak dihitung tindakan hodoh Umno terhadap agama ini, maka tidak mampu untuk kita hitung kerana terlalu banyak. Bolehlah kita berkesimpulan bahawa Islam bukan dasar perjuangan Umno. Umno cuma mempolitikkan agama suci ini untuk survival parti itu sahaja.Tidak lebih dan tidak kurang!

Kelebihan Umno cuma satu, iaitu kepintarannya menipu. Dalam falsafah politik barat moden, menipu dikira sebagai helah atau suatu taktik untuk mendapat kuasa. Ianya ada suatu kesenian ataupun suatu 'arts'. Dalam konteks ini, kepintaran yang tinggi adalah amat diperlukan. Dalam soal , ini Umno boleh dikira sebagai pemenang dalam hal tipu menipu!

Oleh itu apakata ahli-ahli Pas masuk Umno beramai-ramai. Dalam Umno semua jenis manusia ada. Tetapi kemasukan ini mesti terancang dan di restui oleh pucuk pempinan Pas. Bukan semua ahli boleh diluluskan masuk Umno. Perlu penapisan. Yang lemah prinsip perjuangan, diharamkan masuk Umno. Ingat! dalam Umno semua jenis manusia ada.

Apa yang perlu ahli-ahli Pas yang lulus ujian masuk Umno, lakukan? Banyak. Cuba kita fikirkan. Tapi jangan terfikir untuk membetulkan Umno dari dalam kerana parti bedebah itu tak boleh diperbetulkan lagi. Parti itu selamanya pun tak pernah betul!

Pada pendapat teman, Umno akan cepat lingkup kalau ia diserang dari dalam. Satu cara serangan yang teman fikir baik, ialah dengan mengumpul rahsia pemimpin Umno yang tak sunyi dari skandal dan pelbagai kelemahan yang tidak cukup jari untuk menghitungnya. Maka tugas ahli pas dalam umno ialah membesarkan isu skandal atau sebarang penyelewengan di kalangan ahli umno. Maka akan berlagalah pemimpin umno dan ahli. Kejadian jatuh menjatuh akan berlaku secara besar-besaran dalam Umno , lebih hebat dari sekarang.

Ahli-ahli Pas yang masuk Umno mesti berani menghentam konsep Islam Hadhari atau hal-hal lain dalam mesyuarat UMNO atau perjumpaan bersama menteri supaya ahli-ahli Umno akan lebih terdedah kepada kesesatan fahaman karut marut yang diperkenalkan oleh mereka. Maknanya, umno terpaksa berdepan dengan ahli pas yang berpakaian Umno secara terbuka.

Sekiranya aktiviti serangan dari dalam dapat dilakukan di setiap bahagian dan cawangan Umno di seluruh pelusuk negara, cuba bayangkan ,suatu kecelakaan yang besar akan menimpa Umno dalam masa dua tiga tahun ini. Cuba fikirkan pendapat teman ini dengan tenang dan jangan gopah untuk bersetuju atau tidak.

Mungkin ada yang mengatakan bahawa taktik ini sukar untuk dilaksanakan dan boleh dikesan oleh Umno dengan cepat. Maka disinilah, tugas pakar strategi dan seluruh pimpinan Pas pusat untuk memikirkan perancangan yang rapi dan merangka pelan bertindak dan keadah pemantauan yang hebat .

Oleh kerana pilihanraya semakin dekat , program menyerang Umno dari dalam , teman rasa tak perlu dilaksanakan sekarang , itupun kalau ada hajat untuk melaksanakannya kerana ianya sudah terlewat. Pas boleh laksanakan program ini sekiranya keputusan pilihanraya masih tidak menyebelahi Pas.

Di awal tulisan teman, cukup jelas teman beritahu ini hanya suatu pendapat yang boleh ditolak dan boleh digunapakai. Setiap orang ada pendapat masing-masing. Mungkin pendapat teman seakan 'gila-gila'. Tapi perlu diingat , banyak pendapat yang asalnya dianggap 'gila' akhirnya terbukti menghasilkan sesuatu yang hebat.

Sekali lagi teman mohon maaf sekiranya pendapat ini adalah yang paling 'tergila' yang pernah kawan-kawan dengar. Mungkin , teman terlalu terpengaruh dengan cara politik Saidina Muawiyah yang merupakah sahabat Nabi S.A.W. Beliau begitu pintar berpolitik walaupun ada yang menuduh beliau dengan pelbagai macam label yang tak layak untuk seorang Sahabat Nabi yang mulia. Oleh itu teman, minta kawan-kawan membaca taktik perjuangan Nabi serta para sahabat, dan jangan lupa mengkaji ketokohan Muawiyah yang berjaya mengasaskan kerajaan Umaiyyah melalui kepakaran politik beliau yang tinggi!

Maka fikir-fikirkanlah!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa pihak parti-parti politik di Malaysia harus mengenakan hukuman bunuh atau setidak-tidaknya hukuman penjara. jika ada ahli-ahlinya murtad parti.

Tanpa Nama berkata...

sejarah islam telah membuktikannya....lg satu tarik minat muda-mudi sertai PAS.