Rabu, 10 Jun 2009

Betulkah Kisah Buruk Kelaku Rosmah Dalam Klip Video ini?

Bila teman tonton klip video yang dipaparkan di bawah ini, timbul tanda tanya dalam kepala otak teman : "betulkah cerita buruk tentang isteri kepada PM 1Malaysia yang telah disahkan oleh isterinya sendiri sebagai suaminya yang penyabar di atas muka bumi ini?"

Secara peribadi teman cuba untuk tidak mahu percaya. Tapi masalahnya sanggupkah beberapa individu dalam klip video itu termasuk adik beradik dan saudara mara Rosmah sengaja berbohong mengenai kebusukan peribadi yang merupakan isteri PM 1Malaysia yang dikatakan amat penyabar itu?

Entahlah . Pada teman masakan orang beriman dan mengaku tiap hari membaca tafsir Al-Qur'an sanggup menjatuhkan diri sendiri ke lembah yang cukup hina itu.

Tontonlah dan nilailah sendiri. Jangan emosi. Guna akal sebaik yang mungkin . Dan buat siasatan kalau perlu.

Sebaiknya tanya Rosmah sendiri dan PM 1Malaysia. Mungkin Zahid Hamidi , Ustaz UMNO , boleh kita minta untuk bertanya pada tuan punya diri atau kita suruh Mufti Perak yang berani dan tegas terhadap kemungkaran untuk bertanya. Teman tak berani. Takut tak balik rumah pulak.



10 ulasan:

sakariya berkata...

NTR = NAJIB TABIK ROSMAH!

sakariya berkata...

Salam tuan,

Maaf tadi lupa salam, pada saya mati hidup balik puak-puak ameno tak akan percaya cerita Rosmah ni. Buek malu orang kampung den........

fajridil adha berkata...

salam tuan sheikh...

dua2 ekor puaka tu sama je. bini bomohkan laki, laki bomohkan bini. last2 bomoh pun pening pala.tp benda2 mcmni semua mmg xmustahil berlaku. lebih2 lg puaka dua ekor yg gila kuasa ni. apapun dia sanggup buat demi puaskan nafsu syaitan mereka.
[my blog]

sheikh teluk intan berkata...

Waalaikum'salam, sakaria_akop,

Entahlah, Pak Sheikh pun masih tertanya-tanya adakah klip video ini boleh dipercayai atau tidak . Takut ianya dibikin oleh puak-puak tertentu dalam emeno yang tak suka pada Najib.Macam satu lakonan pun ada, bila ada babak adik lelaki Rosmah kat airport dan keluarga yang hendak berhijrah keluar negara kerana takut dibunuh oleh Rosmah.

Konpius Pak Sheikh!!!.

sheikh teluk intan berkata...

Waailaikum'salam Fajridil,

Ulasan Pak sheikh sama seperti di atas. Kita tengok dan ikuti perkembangan seterusnya kerana ada lagi sambungan klip video ini. Dikatakan bahawa keseluruhan klip video tentang Rosmah ini melebihi 30 minit.Ada sambungannya.

Unknown berkata...

Salam Tuan sheikh.

Berbaik sangka adalah lebih baik tetapi sekiranya benar, maka dia perlukan tarbiah dan bertaubat.

Manusia yang layak mentarbiah ialah Tok Peti Perak. Apa pun kita tunggu an lihat. Kebenaran tetap akan terserlah jua akhirnya.

kulatlapok berkata...

salam Tuan;

Blog Tuan ini memang ada ummphlah.. dedahkan jika ada kebenarannya, kalau saya dapat copy youtube tu saya rasa nak publishkan Blog Tuan ni pada blog saya. Maklumat penting. biar rakyat yg menghukumnya, yg selebihnya kita berserah je pada Allah SWT.

sheikh teluk intan berkata...

Waalaikumsalam saudaraku Mountdweller,

Betul. Kebenaran akan terserlah juga akhirnya. Dan dia perlu bertaubat kalau klip video itu adalah benar.

sheikh teluk intan berkata...

Waalaikumsalam Saudara Kulat lapok,

Harap-harap klip video ini tidak benar. Kalau benar wajib Rosmah bertaubat.

Untuk menampal klip video ini ke dalam blog sahabat , klik dua tiga kali atas skrin klip video ini dan sahabat akan dibawa ke Youtube. Disitu sahabat boleh copy dikotak Embedded dan pastekan kat kotak posting blog sahabat.

Tapi ingatkan pembaca bahawa ianya adalah klip video yang belum dapat dipastikan kesahihannya.

Terima kasih kerana sudi ziarah blog si tua ini.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Apakah muslihat mereka2 yang terbabit di dalam penggambaran video ini?....

Jika benar sekali pun dosa2 yang dilakukan oleh Rosmah Mansor, itu antara dia dengan Tuhan dan orang2 yang pernah (kalau ya) di aniaya. Siapa kita untuk menghukum beliau?.

Adakah dengan membuka aib orang lain, dapat membawa kebaikan kepada orang2 yang menceritakan keburukan orang yang diburuk2kan?

Kenapa tidak dibuat laporan polis atau bawa kes ni kepada SPRM or ke mahkamah antarabangsa untuk ketelusan perbicaraan?
Coz kalau dibicarakan di mahkamah Malaysia, nanti dikatakan Rasuah dan tunduk kerana dibomoh2kan.

Kenapa hanya setakat disebarkan dalam u tube? Elukkah sikap kita membuka pekung didada?

Kenapa adik beliau tiba2 nak larikan diri keluar negara? Mana logiknya? Kenapa nak takut pada Rosmah? Bukankah dia sepatutnye takut kepada Allah SWT?.

Drp,
Insan yang tidak suka mendengar fitnah dan menabur fitnah. Moga2 kita menginsafi dan menelek diri kita sendiri...sebelum menilai dan memburukkan peribadi orang lain.