Selasa, 12 Mei 2009

Tak Bagus Mencarutkan Najib? Kan Zambry?

Selepas berjumpa doktor pakar di Hospital Tawakal semalam teman terjumpa sahabat teman, Ali Maidin aka lensa rakyat yang pejabatnya berdekatan dengan Pejabat Harakah. Lama tak jumpa dia. Dia beritahu teman, Nizar menang kes apabila Mahkamah mengiktiraf beliau sebagai MB Perak yang sah.

Teman tumpang gembira sesangat. Tetapi teman tak fikir PM yang berakhlak mulia , akan duduk diam. PM Malaya yang berakhlak suci lagi menyucikan itu cuma masih tak berani cakap apa-apa tentang tulisan RPK mengenai isu Altantuya.

Terbukti hari ini , kita lihatlah kesucian PM yang tak kenal mendiang Altantuya, tetapi mendiang Altantuya mengenali sangat orang yang mengaku tak mengenalinya.

Semalam dia bercakap akan membuat rayuan dalam kes Nizar lawan Zamry. Dan hari ini Mahkamah Rayuan dah pun bersidang secara ekpress. Natijah awal pun telah diketahui oleh 1Malaysia. Siapa nama hakim tu? Yang teman tau hanyalah nama Ghani otak setahil!!!

Nampaknya kemelut politik Perak masih belum ada kesudahan. Ada jalan mudah tak mahu ambil. Inilah akibat kalau PM yang kelakunya baik sesangat dan UBN takut setakutnya kalau Nizar berjaya mendapat perkenan Raja agar DUN Perak dibubarkan.

Pilihanraya telah jadi hantu phobia bagi puak ini!!!!

Teman dah malas nak ulas lagi. Ulas lebih-lebih, takut nanti teman tercarut yang bukan-bukan. Tak baguskan Najib? Kan Zambry?

Oleh itu dipersilakan bacalah pandangan bloggers lain tentang isu berkaitan seperti di bawah:-


Alangkah bahagianya jika semua kes rayuan seperti ini. Taklah ramai yang tertunggu-tunggu. Ada yang sudah berlapuk kat penjara menunggu keputusan rayuan. Jika bersalah tak mengapa. Yang terainaya jika tak bersalah - terpenjara walau tak bersalah.(catatan lensa rakyat di sini.)

*************************************************************************
Mahkamah Rayuan hari ini (12.5.2009) membenarkan permohonan Datuk Seri Zambry Abd Kadir untuk menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam yang mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar Perak yang sah.

Dengan keputusan itu bermakna keadaan di Perak kembali ke asal...

Semalam kita tengok DS Zambry diarahkan mengosongkan pejabat. Sekejap lagi mungkin giliran DS Nizar pula kena buat macam tu.

Lepas tu? ... rosak negara??? (Catatan dari blog Pas Cawangan Bukit Sentosa yang boleh dibaca disini).

*************************************************************************

Dari sumber yang diperolehi, Zambry telah mengarahkan DS Nizar untuk mengosongkan pejabat MB di bangunan SUK. Arahan yang dianggap sah itu adalah merujuk kepada perkembangan rayuan Zambry menangguhkan keputusan mahkamah kelmarin.

Pilihan yang ada KINI ialah -
1) Perkenan Sultan untuk bubarkan DUN dalam kadar segera.

2) Menyerahkan kepada Datuk SUK yang baru dilantik pagi tadi untuk mentadbir negeri (government taker) akibat pertelingkahan di peringkat mahkamah yang masih tidak selesai,

3) Rakyat makin pening..! ( Ini adalah catatan albanjari yang boleh dibaca disini)

15 ulasan:

fajridil berkata...

1malaysia kacau sekarang ni.tu la yg tok jibotak mahukan. dia suka 1malaysia huru hara. dia tak takut 1malaysia memberontak,tp dia takut akak rosmah marah kat dia.apa nak jd ngan jibotak ni. [my blog]

Isa berkata...

Salam Sifu,

Takpa toksah pening kepala dengan kes perak ni, istana dah kowtim dan kes dah selesai. Baca sini

http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/2009/05/nizar-vs-zambry-akhirnya-istana-perak.html

Baginda Reformasi berkata...

salam shekh.... ada satu pilihan lagi... dari idea cyberboron iaitu adakan pilihan raya mandotory...

Pilihanraya Mandatory Di Perak!
cyberboron, Tuesday, May 12, 2009
Sah UMNO takut menghadapi pilihanraya. UMNO tak mahu mengadakan pilihanraya. UMNO akan halang semua cubaan untuk mengadakan pilihanraya. Sultan dah tolak permohonan perkenan pembubaran DUN pada 5 Februari. SPR tolak perisytiharan kekosongan kerusi Behrang, Changkat Jering dan Jelapang. Terkini sidang mee segera Mahkamah Rayuan meluluskan permohonan Zambry Kader untuk menangguhkan pelaksanaan keputusan Mahkamah Tinggi yang dibuat 22 jam sebelumnya. UMNO betul-betul tak mahu diadakan pilihanraya.

Aku terima satu cadangan daripada seorang pemanggil ke telefon bimbit aku sekejap tadi. Cadangan itu sangat baik. Kita boleh dapatkan pilihanraya secara mandatory. Tanpa perlu perkenan Sultan. Tanpa perlu surat perletakan jawatan. Mahkamah pun tak boleh masuk campur. Bagaimana? ..... empat lima orang ADUN BN (termasuk ADUN bebas) mati!

Kata pemanggil itu "kita dapatkan perkenan Tuhan untuk mengadakan pilihanraya, Tuhan cabut nyawa empat lima ekor wakil rakyat BN, terutamanya yang melompat-lompat tu, apa lagi yang boleh menghalang diadakan pilihanraya?"

Doa orang yang dizalimi akan dimaqbulkan Tuhan. Rakyat Perak telah dizalimi dengan dahsyat sekali. Bahkan sebenarnya seluruh rakyat Malaysia dizalimi oleh UMNO-BN. Mengapa tidak kita manfaatkan tawaran 'maqbul' doa orang yang dizalimi itu?

Apa kata kalau secara serius dan besar-besaran seluruh umat Islam bermunajat dan solat hajat setiap hari secara berterusan memohon secara specific agar Allah cabut nyawa empat lima orang ADUN BN. Orang bukan Islam pun boleh berdoa juga kerana mereka pun sama dizalimi. Majlis munajat dan solat hajat itu diadakan beramai-ramai di masjid, surau dan markaz. Munajat dan solat hajat secara individu juga dilakukan di rumah masing-masing.

Macam mana? Salahkah cara begini? Nabi Muhammad SAW pun berdoa agar musuh Allah yang memeranginya dihancurkan oleh Allah SWT. UMNO sememangnya musuh Tuhan. Mereka memusuhi keadilan yang diwajibkan oleh Allah. Mereka memerangi hak rakyat. Mereka menentang keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang. Mereka anti sistem hidup yang diperintahkan oleh Allah SWT.

Tak bolehkah kita mendoakan supaya musuh-musuh Allah itu dibinasakan? Kalau UMNO tak puas hati kerana mereka dilabelkan sebagai musuh Allah, itu hak mereka. Kalau UMNO tak puas hati kerana kita mendoakan ADUN mereka mati, itu hak mereka. Kalau mereka yakin doa kita itu tak akan dimaqbulkan Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka percaya bahawa mereka bukan musuh Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka nak kata bahawa kitalah yang memusuhi Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka pun nak berdoa supaya kita pula dibinasakan oleh Tuhan, itu hak mereka. Buatlah.

Majoriti besar ulama' tempatan dan ulama' seluruh dunia mengakui UMNO zalim. Kecuali dua tiga kerat ulama' UMNO yang hidup semata-mata nak cari makan. Majoriti cerdik pandai tempatan dan antarabangsa mengesahkan UMNO zalim, jahat, melanggar undang-undang, merosak demokrasi dan rasuah parah. Krisis rampasan kuasa negeri Perak hanya cebisan kecil daripada amalan kesyaitanan UMNO yang maha mega.

Kalau kita (penyokong PR) tak dapat mencari hujah untuk menolak keabsahan dan kewajaran cadangan pemanggil itu, maka eloklah kita gerakkan majlis munajat dan solat hajat bermai-ramai itu secara serius. Setiap individu penyokong PR juga bermunajat dan solat hajat setiap hari di rumah masing-masing. Siang dan malam. Mohon kepada Allah secara khusus. Minta matikan lima orang ADUN BN (termasuk ADUN bebas) supaya pilihanraya kecil dapat diadakan.

Baginda Reformasi berkata...

hehehe garang sgt ek tuan sheikh... ok... geram sangat la tuan... temper.... :)

mountdweller berkata...

Salam sheikh.

Seeloknya dilakukan secara berjemaah pada malam minggu dan malam lain buat bersendirian.

Kenalah pakat tubuhkan satu badan organizer untuk tujuan itu.

Seladang berkata...

Lanun yang dah dicampak ke laut naik semula ke pantai atas pertolongan orang semenda Monggolia!

abdrahim kassim berkata...

Kalo macam inilah gayanya najib memerintah, bukan Perak aja yang tumpo, 1Malaysia akan lingkup.

Ate, tak kan meka nak retakan aje yoep....

PUTUBAMBU berkata...

kesian kg teman..huru-hara jadinya..

sheikh teluk intan berkata...

Fajridil,

Jibotak baik orangnya. Itu sebab perangainya macam itu. Kak Rosmah, suami Jibotalk pun baik.

sheikh teluk intan berkata...

Isa,

Gohopernya citer lawak. AT punya kerja.

sheikh teluk intan berkata...

Baginda Reformasi,

Memang garang entri cyberboron. Tak boleh ditolak 100% idea dia.

Semua orang hati panas, melainkan puak sebelah sana.

sheikh teluk intan berkata...

Waalaikumus'salam Moundweller,

Bagus juga pandangan sahabat. Yang kena initiate benda ni, kita minta Zambry tolong . Diakan Mandela dan Ghandhi. Pejuang hebat tuh!!!

sheikh teluk intan berkata...

Memang umur orang jahat seperti Lanun tuh panjang. Liat nak mampus

sheikh teluk intan berkata...

Betul cakap mike tu Rahim. Ada C4 tak, teman nak letup si baghal tuh!!

sheikh teluk intan berkata...

Sabor ajelah Putu Bambu. Nak buat macam mana kalau setan dah semakin ramai pertahankan ketuanya.