Jumaat, 29 Mei 2009

Kalau Kerusi Parlimen Pekan Kosong....

Kalaulah kerusi Parlimen Pekan kosong dan terpaksa diadakan pilihan raya kecil, apa agaknya perkataan yang akan keluar dari mulut Pengerusi SPR?

Mungkinkah dia tak akan berkata apa-apa?. Sebaiknya dan lebih afdhol dia menanggis saja dan membaca surah Al fatihah . Dijauhkan oleh tuhan sama sekali dia mendengus dan berkata :
" Awatlah tuhan nih"!!!

20 ulasan:

Isa berkata...

Salam Sifu,

Ada gang gerombolan mengatakan Anwar Bgahim yang merancangkan setiap PRK ni. Kalau dulu diorang tuduh dia sebagai agen amerika/yahudi.

Sekarang ni Anwar dah jadi best friend malaikat Izrael..., tiap2 bulan ada je YB yang padam, sebab ini perancangan Anwar. Yang tak best tu semuanya nyawa YB PR yang jadi mangsa, pi lah cari YB UBN pulak...

Lepas tu macam sifu katakanlah tentang kerusi Pekan tu...

ha..ha...ha... Pengerusi SPR nak makan gaji buta... buat kerja lebih sikit dah mula meraban...

(Lepas ni YB UBN dan Pengrusi SPR kena hati2 sapa pulak yang bakal di jemput Malaikat Izrael... Anwar Bghahim ada senarai tu...)

"Boleh sifu buatkan sketsa Anwar dengan Malaikat Izrael ni, olahan dan sentuhan sifu pasti... GEGARRRRRR punya..."

sheikh teluk intan berkata...

Waalaikums'salam Isa,

Komen Isa ni boleh dijadikan satu enri sebenarnya. Tajam dan pedas.

Tentang teman nak tulis sketsa Anwar dengan Malaikat Izrael ni, Pak Sheikh takut nanti bercanggah dengan aqidah islamiah. Nantilah Pak Sheikh cuba cari watak lain selain dari Malaikat Izrael.

abgBro berkata...

salam paduka sheikh..

pekan mengikut rekod adalah kwsn selamat bagi UBN jadi SPR akan mengatakan amat wajar MP Pekan meninggal..hehe

Gedung Akal berkata...

tuan,
Dia nak kata apa lagi? Tapi barangkali orang yang akalnya begitu akan terdetik jua kata2"..alangkah baiknya kalau kematian ini dapat dibatalkan!- jika sebab mati le..

Tanpa Nama berkata...

tuan,
itu kalau parlimen pekan.
tapi kalau dun pengkalan chepa pulak? atau parlimen marang, mcm mana ye

Baginda Reformasi berkata...

salam...
SPR terpaksalah buat undang2 baru lagi... biasalah setiap kali PRK kite mesti dengar macam2 undah dan kengkadang fatwa pun terkeluar... mungkin undang2 berbunyi begini... "tidak dibenarkan sebut nama arwah dan balunya dan bagi memperingati simati tersebut maka semua bendera2 dikibar parti separuh tiang sahaja dan pondok panas tidak dibenarkan... tapi jgn polik ape yg dilarang tu mesti UMNO je boleh buat... hehehee

cree berkata...

Kepada persoalan Isa kenapa YB UBN
tak mati,saya rasa kalau dah mati pun,Najib mesti arahkan doktor masukkan jantung plastik atau apa saya yang menampakkan YB tu masih bernafas.Badan tak reput sebab dah masukkan ubat pengawet.Dah dekat nak PRU 13 baru isytihar dah kojol.
UBN kan terer,tak mustahil....

fajridil adha berkata...

dia akan kata, Saya sendiri yang akan isi kekosongan tu [my blog]

Waris Pahang berkata...

Tidak baik mendoakan seseorang itu mati. Inikah Islam?.

boya berkata...

apa la kata parti islam tp mendoakan seorang islam mati..mcm ni ka yg d ajar parti ni

Tanpa Nama berkata...

Salam Sheikh,
Saya cari tak jumpa pula part mana yg Sheikh mendoakan sesiapa pun mati.. Ke saya yg dah rabun, Sheikh?

-CT-

sheikh teluk intan berkata...

Salam abgBro,

Parlimen Pekan hampir dapat dirampas oleh Pembangkang pada tahun 1999. Undi Pos yang membantu Ahli parlimen itu menang.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Gedung Akal.

Terima kasih sudi ziarah sini. Ulasan saudara sungguh tajam.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Tanpa Nama 2009 Mei 30 18:32,

Kalau kedua kerusi ini kosong SPR akan adalah PRK. UBN akan turut bertanding. Kematian boleh berlaku pada sesiapa saja.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Baginda Reformasi,

UBN boleh buat undang-undang baru .1Malaysia , bapak dia yang punya.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Cree,

Pak Sheikh tak terfikir sejauh itu. Cree punya imaginasi tinggi. Ada blog ke? Pak Sheikh suka cara berfikir Cree.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Fajridil,

Imaginasi Fajridil pun tinggi. Syabas. Orang kreatif memang gitu. Pak Sheikh dah kehilangan daya imaginasi.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Warisan Pahang dan boya,

Masuk tadika balik ye. Tak ada sepatah pun perkataan dalam entri saya yang mendoakan kematian buat seseorang. Jangan lupa yer, masuk tadika balik!!!!!!

sheikh teluk intan berkata...

Salam Tanpa Nama (CT),

Betul tu. Pak Sheikh tak mendoakan sesiapa pun mati. Ajal di tangan tuhan. Itu sebab Pak Sheikh dah suruh dua makhluk di atas, masuk tadika semula.

宮保雞丁Alex berkata...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社