Sabtu, 9 Mei 2009

Deyy Tambi Melayu : Kau Pelakon BN Hebat Yer!!!!!!





Deyy Tambi Malayu!!!, sesuka hati kau je ye nak cakap orang kemaruk kuasa. Kau tak cermin muka kau tu dulu ke sampai nak tuduh orang tak tentu hala. Siapa yang gila kuasa sebenarnya? Dah la jadi perompak, pastu ada hati nak cakap korang yang paling mulia ye. Banyak cantik muka kau!! Kau ingat semua orang bangang ke? Wei, budak-budak pun tau bezalah mana muka perompak dan mana yang bukan.

Dahlah menghuru-harakan negara, pastu dengan muka beruk bersiol kau tuduh orang lain yang jadi punca. Wah wah, hebat sungguh lakonan kau ye. Patutlah makin berkembang budaya tak sihat di negara ni. Dah pemimpin yang mengajar, rakyat pun apa lagi. Seperti dapat lesen besarlah nak berbuat yang tak baik . Kau ingat ni citer tamil ke yang korang nak buat sesuka hati? Patutlah pelakon tamil yang kau letak jadi hero dalam sandiwara agung kau tu ye.

Dah namanya pelakon tamil ala-ala padayapa, tentulah korang semua tak tau malu. Apa yang korang cakap pun semua putar belit. Kau buat lain, kau cakap lain. Dengan orang ni kau cakap begini, dengan orang itu kau cakap begitu. Apa jenis orang pun aku tak tau lah. Setahu aku, pelakon tamil pun ada sifat malu lagi, tapi korang ni memang muka tak tau malu. Kira lagi teruk darjat korang ni.

Dalam citer tamil, penjenayah macam korang ni semua akan ditembak mati. Mudah-mudahan pengakhiran korang sama lah macam citer tamil tu. Yang berbuat jahat pasti akan terima balasannya. Tunggu je lah bila balasan tu akan sampai kat muka korang. Masa tu, ko belitlah seberapa banyak yang ko suka, dah tak ada yang nak dengar belit korang tu. Silap-silap orang bagi penyepak je kat muka korang tu. Baru padan dengan muka kau!!


Nota: Entri ini teman ambil dari seorang anak muda dari Negeri Johor Darul UMNO. Lawati blog beliau disini yang semakin bersemanggat berjuang menegakkan kebenaran dan keadilan.




22 ulasan:

Dr. Abdul Wahab Arbain berkata...

Salam Pak Sheikh,
Hebat, sungguh hebat.
Masih adakah ruang untuk insaf dalam hati mereka?

Manjungmari berkata...

Salam Pak Syeihk..
Heran ya.. pelakon yang PHD perbandingan agama boleh jadi hebat lakonannya..mengalahkan aktor Tamil Kamal Hasan...

sheikh teluk intan berkata...

Waalaikum salam Doc,

Teman sentiasa mendoakan agar kita semua termasuk termasuk puak tu sentiasa diberi petunjuk. Marah memang marah pad puak ini. Tapi dalam hati teman yang paling halus dan dalam masih lagi mengharap puak ini insaf.Dan menyertai perjuangan Islam.

Mrkolumpo berkata...

KALAU DAH NAMANYE KOW LIANG...KOW LIANGLAH JUGAK PERBUATANNYA

sheikh teluk intan berkata...

Salam Manjungmari,

Memang penat dan payah untuk memperolehi Ph.D. Dr Abd Wahab Arbain tahu benar.

Tapi ramai mangkuk yang ada ada Ph.D kat Universiti lokal ramai jadi pembodek. Ada gelaran Prof lagi. Bab mengampu kerajaan UBN serah pada dia.

Orang yang belajar sampai peringkat Ph.D kat Al Azhar pun banyak yang jadi sesat dan menyesatkan seperti syaikh Ali Abdul Raziq yang menulis Rasulullah hanya diutuskan sebagai Rasul bukannya dalam masa yang sama menjadi pemerintah.

Begitu juga dengan syeikh Abdul Hamid Nasr yang ada Ph.D dan pernah jadi ahli Ikhwanul Muslimun dikatakan sesat kerana mengunakan pendekatan hermenutic yang biasa digunakan dalam kajian bible , untuk kajian Al-qur'an.

Jadi dalam kes Zambri , tak boleh dihairankan dia jadi jahat. Setahu teman dia tak kaji perbandingan agama. Dia Ph.D dalam bidang Sains Politik . Tesisnya menjurus kepada kajian perjuangan PAS.

sheikh teluk intan berkata...

Mr Kolumpo,

Teman setuju. Entri Mr Kolumpo pun semakin garang. Bagus. Pak sheikh selalu baca.

Baginda Reformasi berkata...

salam tuan sheikh... kang cakap kap lam ya nga hero tamil tu marah... tapi da perangai die camtu memang betul kap lam ya nga betul... hampeh la zambry kutty

sheikh teluk intan berkata...

Salamualaik Baginda Reformasi,

Pak Sheikh setuju juga mangkuk tu Keling. Kalau gitu namanya zamry al kutty wal kelingi. Indah namanya seindah kelakunya sebijik macam si kitol.

Isa berkata...

Salam Sifu,

Apa nak buat..., dah sifat dan budaya Hindu dari zaman tok nenek moyang yang beratus tahun dulu sebelum kedatangan Islam masih menebal lagi.

Olahan cerita tamil versi melayu UBN, sebab tu sampai sekarang asyik bercakap soal adat dan budaya.

Isa berkata...

Salam lagi sekali sifu,

100 hari?

Cuba baca betul2..., itu untuk PM Malaysia, bukannya untuk Tuan Presiden Parti, kalau dipertikaikan di mahkamah masih boleh menang lagi...

sheikh teluk intan berkata...

Wasalamulaik Isa,

Tetapi ada juga sumbangan keturunan Zambry nih. Dengan belayar mengunakan tongkang , keturunan puak zamry datang ke Melaka dari Gujerat India, sambil meniaga mereka berdakwah memperkenalkan Islam. Satu teori di antara banyak teori tentang kemasukkan Islam ke dunia Melayu.

Tapi adat istiadat Hindu tak ditinggalkan sepenuhnya. Dan perangai kekelingan di kalangan generasi dari Gujerat ini juga masih jadi amalan. Contohnya sambil bercakap tangan ikut bergerak. Itulah puncanya Siva kena cekik tempoh hari.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Isa,

Betul jugak. Teman silap. Sebab dah terbiasa Presiden UMNO otomatis PM Malaya. Tolong jangan saman teman.

abgBro berkata...

salam paduka shiekh..

mentaliti pemimpin dan penyokong umno ni mereka ingat negara ni mak bapak dia orang yang punya.Ikut suka dia org nak tipu ke nak langgar undang2 ke nak bunuh ke nak meraba ke, nak rasuah ke...ikut suke

setan pun kalah!

Allahuakbar

cree berkata...

Kadawale porah chit

Seladang berkata...

Lanun dari Pulau Pangkor dah cabuli demokrasi di DUN Perak!

fajridil adha berkata...

salam tuan sheikh...

t.kasih la sbb sudi amik entry sy yg xseberapa ni utk tampal kat blog tuan sheikh. rasa terharu juga dibuatnya. :)
[my blog]

sheikh teluk intan berkata...

Waalaikum salam sahabatku abangBro,

Pak Sheikh setuju negara ini macam bapak puak Umno yang punya. Itu sebab kita dianggap pendatang haram. Cakap tak kena dengan selera dia, nahas kita. Tunjuk perasaan cara aman, kena sembur dengan air kimia dan gas pemedih mata.

Kita kena tumbangkan UBN pada PRU ke 13 nanti. Masa tu, kita tanya puak inih, sekarang negara ini macam babak kau yang punya ke? Lalu puak ini jawab: "Tak lagi. sekarang bapak kau orang punya"

Kalau macam itu jawapan mereka , kita jentik teloq mereka sampai senak.

Seloroh aje. Kita tak sezalim itu.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Cree,

ayyoooo, pooodaah pundek tambi zambry

sheikh teluk intan berkata...

Salam Seladang,

Dah lama dah weh!!!

sheikh teluk intan berkata...

Waalaikumus'salam Fajridil,

Bagus apa entri fajridil. Lebih kurang seribu orang masuk baca. Pak sheikh mahu lebih ramai anak muda yang akan mengerakkan umat ini untuk berjuang. Kami yang tua akan pergi. Mesti ada pelapis. Fajridil adalah diantara generasi pelapis.

abgBro berkata...

salam paduka...

ya mmg benar kita tidak zalim dan perjuangan kita pun tidak menuntut kita melakukan kezaliman..

tak kala Islam menang dgn hakikinya..maka berbondong2 lah manusia masuk Islam..

saya doa kan paduka dpt menambah 'cawangan' demi melangsungkn perjuangan yg mulia ini..

mohon patik..

Allahuakbar!!

smallawei berkata...

情人節|情趣商品,情色文學,嘟嘟,情色網,情趣商店,

G點,按摩棒,轉珠按摩棒,變頻跳蛋,跳蛋,無線跳蛋,

飛機杯,男用強精長軟質套,男用強精短軟質套,充氣娃娃,男性性感內褲,性感內褲,
自慰套,自慰套,情趣娃娃,自慰器,電動自慰器,充氣娃娃,
角色扮演,角色扮演服,

性感睡衣,情趣睡衣,性感內衣褲,性感內衣,內衣,性感內褲,C字褲,內褲,
性感貓裝,性感睡衣,貓裝,吊帶襪,情趣內褲,丁字褲,SM道具,SM,

震動環,潤滑液,情趣禮物,情趣玩具,威而柔,精油,逼真按摩棒,數位按摩棒,

情趣,情趣用品,巴黎,