Ahad, 1 Mac 2009

Pertandingan Teka Teki:Siapakah Pembunuh Altantuya?

Yeop bang nak masuk tak , pertandingan foto memoto yang dikendalikan oleh bakal Perdana Menteri Malaya yang ke 6 tak berapa lama lagi, itu pun kalau Bang Dollah tak mengelat.

Teman cakap betoi nih yeop bang !! Najib sendiri yang tulis di halaman sesawangnyer. Tak percaya sila baca postingnyer yang teman dah salin dan tampal kat blog teman dalam bahasa glokal. Oleh itu dengan bangganyer teman persilakan yeop bang bacalah. Kalau tak faham nasiblah. Jangan pulak yeop bang mengatai mintak teman tolong terjemahkan. Banyak korje lain teman nak buat nih!!!:-

My fellow young Malaysians,

I recently launched my own personal website at www.1Malaysia.com.my as a means to reach out to my fellow citizens and engage more openly with everyone on the issues that matter to our country. I am very pleased to say that the experience of blogging and owning a website has been interesting and fun at the same time!

As one would say, a picture paints a million words. Malaysia is blessed with our nature, beauty and most importantly, our background of different cultures and races. For this reason, I would like to personally invite you to participate in the 1Malaysia.com.my photo contest, beginning March 1, 2009 and ending March 31, 2009. To enter, you need to submit any photo, taken in Malaysia, that best captures the phrase "Unity through Diversity". I am looking forward to presenting the prizes personally to the winners.

This contest is hopefully the first of many more activities that I hope you can participate via my website. Details of the competition will be uploaded onto www.1Malaysia.com.my beginning 28 February 2009. You could also obtain some of my thoughts on how together, we can build a stronger, more united Malaysia.

Najib Razak.

Dengor ceriternyer setiap pemenang akan dihadiahkan dengan sebuah Camera Digital setiap sorang.

Teman tak teringin masuk pertandingan ituh. Sebaliknyer teman nak ajak yeop bang bersama menganjurkan pertandingan teka teki.

Ada jugak , terpikor dalam kepala otak teman , nak koling Bang Dollah kalau-kalaulah orang tua tuh , sanggup menaja hadiah yang lebih lumayan dari apa yang Najib akan beri pada pemenang pertandingan anjurannyer. Tapi dengor ceriternyer Bang Dollah sedang sibuk terobong sini sana sebelum dia ucap selamat tinggal pada jawatan-jawatannya dalam kerajaan dan Parti Rasuahnyer tak berapa lama lagi.

Apakata yeop bang kalau teman ajak Najib untuk jadi penaja kepada pertandingan teka teki ini. Dia pun tentu suka sebab teka teki itu hanya ada satu soalan saja dan peserta cuma memilih satu jawapan yang paling tepat yang memang telah siap disediakan.

Teki-teki itu berbunyi : "SIAPAKAH PEMBUNUH SEBENAR ALTANTUYA SHARIBU?".

Peserta pertandingan hanya dikehendaki memangkah pada nombor jawapan yang dirasa paling tepat seperti berikut:

1. Altantuya di bunuh oleh dua anggota Polis Mongolia.

2. Altantuya dibunuh oleh pakar bom C4 Monggolia.

3. Altantuya dibunuh atas arahan Pengembala Kambing Hitam yang sedang berangan-angan untuk ditabalkan sebagai PM kat Malaya.

4. Altantuya meletupkan dirinyer sendiri dengan Bom C4 yang dipinjam dari Kementerian Pertahanan Monggolia.

5. Tidak ada sesiapa yang membunuh Altantuya. Altantuya terpijak bom C4 semasa dia berjalan-jalan mencari buah mangga di pinggir hutan.

6. Altantuya terpijak jerangkap samar C4 semasa sesat dari hutan Monggolia hingga ke hutan Malaya ketika mencari petai. Sebab itulah namanya tak ada dalam data kemasukan ke negara ini!

Orait tak teka teki ini yeop bang ? Kalau orait, teman teruskan...

16 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Saya pilih..

Nombor 6.

sheikh teluk intan berkata...

Dei Zubli, mana ada nombor 6 lah.

Mike nak teman tambah ker.

Kalau teman tambah, ianyer seperti berikut:-

6. Altantuya dibunuh secara tak sengaja oleh seorang blogger yang berrnama`Zubli yang suka main manchis api.

Zubli Zainordin berkata...

Machis api tak jadi hal.

Diikat simpoi belakang pun boleh tiup ngan lobang hidung.

2 lubang lagi tu.

Okay ler mike buat teka-teki ini.

Tapi entang jawapan bior ler sampai 15.

5 Malaysia.

5 lagi dapatkan dari QC England. Kaedahnya tanya Mamu 8 buah pelidotdotdot.

5 lagi Monglia.

Dari 15, jawapan nan betoi 1 jah. Dia itu tahu ler kebetoian jawapan tersebot.

atau tersekapal.

Menyelam atau pun tidak kapal nyer.

sheikh teluk intan berkata...

Memang geliga betoi kepala otak mike, Zubli.

Nanti teman pikior lagi 10 soalan berdasarkan pandangan mike.

megat berkata...

menarik teka teki fitnah ni..

http://pi5au.blogspot.com/

Isa berkata...

Salam Sifu,

Umumkan dulu hadiahnya baru teman nak jawap. Paling cekai pun hadiahnya kapal selam sebiji atau wang tunai RM500 juta.

Kamera Digital tak main la.... itu anak teman yang umur 2 tahun buat mainan je...

Seladang berkata...

Saya pilih nomber 6 tapi ada pindaan sikit: Boleh ?

Altantuyya terpijak jerangkap samar C4 semasa sesat dari hutan Monggolia hingga ke hutan Malaya ketika mencari petai.

Sebab itulah namanya tak ada dalam data kemasukan ke negara ini!

sheikh teluk intan berkata...

Selamat sejahtera Megat.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Isa,

Tak sangka mike kaya sangat dan kerana itu kamera digital hanya untuk permainan anak mike yang berumur 6 tahun.

Masalahnyer teman pun kaya juga , teman beli kapal terobang untuk anak teman belajar bukak dan pasang semula enjinnyer. Tak sangka kita sama kaya raya yer?

Oleh kerana mike kaya dan semua barang yang berharga mika dah ada, maka teman hadiahkah mike dengan sijil penyertaan saja. Ok tak?

sheikh teluk intan berkata...

Salam seladang,

No 6 tak ada. Tapi teman boleh tambah mengikut mike punya ayat. Tunggu teman tambah. Otak mike lebih geliga dari Najib rupanyer!!!

fajridil adha berkata...

salam tuan sheikh..

abg najib kepala botak call sy td,dia suruh pilih no 4. jadi sy terpaksa pilih la no 4. klau x,sy pulak yg akan jd mcm altantuya tu.. ^_^

A berkata...

Salam, Pak Sheikh.

Tadi baru kak mah email saya suruh pilih jawapan teka teki no. 5.
kak mah kata itulah jawapan paling jitu dan ikhlas seikhlasnye.
kak mah kata laki dia bang jib pun setuju.

kami kat sini memang tengah duduk ramai2 bawah pokok mangga, makan mangga muda dengan kicap cili. sedappp gile Pak Sheikh.nak join mari le. tapi, jangan cakap kat kak mah kami ajak tau. nanti dia kata kami ni dah geng sama dengan Pak Sheikh pulak. hehee..

sheikh teluk intan berkata...

Salam Fajridil,

Apa khabor Bang Najib? Semoga dia sihat hendaknyer.

Pak Syeikh rasa untuk selamat , elok juga Fajridil pilih no 4.

sheikh teluk intan berkata...

Salam A,

Kah Mah dan Lakinya memang insan yang kera-mat. Baguih jugak miker pilih jawapan no 5 yang di suruh oleh Kak Mah dan diakui sah oleh lakinya yang bibirnya macam bergincu.Jawapan itu sangat tepat bagi sesiapa yang tak mahu diletupkan oleh pembunuh upahan si Pengembala kambing hitam.

Teman aku cuba merahsiakan dari pengetahuan Kak Mah mengenai jemputan mike memakan buah mangga.

Kalau Kak Mah terkoling mike. tolong sampaikan salam teman padanyer dan minta dia pakai tudung.

Tanpa Nama berkata...

bawak2 ngucap brother..drp ayat korang aku tau korang ni pengikut2 tegar pas..pas tu parti islam..tok guru korang selalu ajar yg baik2 (agaknya!)..jd jgnlah buat fitnah kalau setakat dengar cakap sahaja..besar dosanya..jagalah imej islam sikit..dap yg kafir laknat tu pun tidak sampai hati tuduh macam tu..apelah islam korang..ngucap banyak2..apa perasaan korang kalau orang tuduh korang lakukan sesuatu yg korang tidak lakukan..begitu jugalah perasaan orang lain..cuba anda berada ditempat dia..korang sebenarnya hanya "terikut2"..bukti sebenarnya tidak ada..takkanlah najib nk buat perkara mcam itu..ada lojik ke bakal pm berfikir cara yg demikian..cubalah korang duduk muhasabah diri..kalau orang tu bersalah, akhirnya akan terbukti juga nanti..tidak hari ni..esuk..lusa..setahun..lima tahun..sepuluh tahun..akhirnya bangkai akan terbau juga..jd aku nasihatkan kalau korang nak duduk atas perkara yg berbentuk islam..jgn jatuhkan imej islam dgn perilaku kalian..kalaulaj korang nampak timbunan dosa korang pada setiap kali korang membuat fitnah ini..korang tidak akan sanggup untuk melakukannya..!!!!

WAN berkata...

Tanpa nama ini bunyi wara' & beriman.Alhamdulillah.. Saranan saya jumpa Najib beritau dia:
1. Macam mana 3 wakil rakyat Perak boleh hilang dan berada di rumahnya.
2. Secara kebetulankah mahkamah utk bicara Osman & Jamaluddin (kes rasuah) terpaksa tangguh & waren tangkap ditarik balik
3. Bila bini Najib nak tutup aurat?
.... akhir sekali tolong tanpa nama beri nama (gentleman lah!) jawab kemusykilan ini...SEJAK BILA POLIS-POLIS TU BERDENDAM DENGAN ALTANTUNYA HINGGA SANGGUP MENGHAPUS NYA? dan satu lagi soalan tambahan KENAPA NAMA ALTANTUNYA TERPADAM DARI DATA KEMASUKAN JABATAN IMIGRESEN?