Isnin, 25 Februari 2008

Sah, Dah Lama SPR Berpenyakit Gila !

Terang lagi bersuluh, SPR dah lama berpenyakit gila. Bukan gila biasa. Tapi gila yang teramat gila.

Mengapa SPR boleh jadi gila? Jawabnya:memang SPR telah diprogram untuk berpenyakit gila. Tambahan pula , bang dollah suka , yang teramat suka bahawa SPR telah mencapai tahap gila , peringkat tertinggi.

Walaupun dalam banyak hal , bang dollah sentiasa dilabelkan sebagai PM yang paling lembab di dunia , tapi dalam bab berpakat dengan Rashid , si lidah bercabang sepuluh dan berpenyakit gila , terbukti dia cukup cemerlang, gemilang dan terbilang mengatur strategi untuk menyambung kontrak yang patut sudah tamat melalui pindaan umur persaraan di Parlimen khusus buat si lidah bercabang sepuluh.

Bang dollah tahu bahawa buat sementara ini hanya si Rashid sahaja yang sanggup menjadikan dirinya dan SPR sebagai sebuah institusi gila yang tiada tolok bandingannya bagi membantu BN yang sudah diketahui umum mempunyai penyakit gila kuasa ditahap kronik melalui apa jua cara yang serba gila dan mengila!

Oleh itu mana-mana pemimpin negara dunia ketiga,khususnya negara di sebelah Asia dan Afrika, teman syorkan , datanglah ke Malaya untuk belajar dengan bang dollah dan Rashid segala rahsia, kaedah dan jalan pintas bagaimana menjadikan institusi seperti SPR di negara masing-masing, gila, segila-gilanya.

Kegilaan SPR semakin menjadi-jadi terutama di musim Pilihan Raya Umum ke 12 ini. Beberapa paraturan baru diujudkan dan ditarik balik dengan tujuan menyusahkan parti pembangkang bagi kepentingan bang dollah dan kabilah Al Fasikunnya.

Terdapat juga beberapa bantahan Parti Pembangkang mengenai Calun BN yang boleh kehilangan kelayakan merea untuk bertanding , telah diper'dolah'kan(tidak dipedulikan) oleh SPR.

Masihkah ada lagi , orang yang separuh kojol mahu mempertahankan SPR sebagai sebuah institusi yang adil dan telus? Kalau ada , maka janganlah marah kalau anda juga perlu dicap sebagai gila persis SPR dan Pengerusinya.

Hari ini, Harakahdaily melaporkan beberapa orang calun Pas telah pergi ke pejabat SPR untuk berjumpa dengan Rashid, untuk menyerahkan memorandum bantahan berhubung pembatalan 'duti setem' tidak sampai 24 jam sebelum hari penamaan calon.

Diberitakan , Rashid enggan untuk berjumpa dengan beberapa orang calun Pas, diantaranya termasuklah saudara Mat Sabu. Maka berlakukan sedikit percecokan diantara PR SPR dan rombongan calun Pas. (cerita detil boleh dibaca disini).

Pada pendapat teman, rombongan calun Pas tak perlu serah memorandum kepada si Rashid. Adakah mereka lupa si Rashid adalah orang gila ditahap kritikal. Sepatutnya Dr Lo'Lo' yang menyertai rombongan calun Pas membawa alat injection untuk dibenamkan ke tubuh Rashid dan pegawai-pegawainya yang tertentu agar penyakit gila mereka, kalau tidak boleh disembuhkan ketika itu, sekurang-kurangnya dapat meredakan sedikit asakan penyakit yang sukar untuk diubati itu !

Tetapi nak buat macam mana , Dr Lo 'Lo terlupa. Oleh itu teman nasihatkan mulai dari hari ini Puan Dr , mesti jadikan alat suntikan dan ubat penyakit gila sebagai sesuatu yang wajib dibawa kemana saja di musim Pilihanraya ini kerana tahap kegilaan SPR kali ini rupanya teramatlah parah jika dibandingkan pada tahun 2004.

Sekali lagi teman titipkan pesan pada Puan Dr Lo'Lo supaya jangan lupa bawa alat injection berserta ubat penyakit gila . Pengerusi dan pegawai-pegawainya yang tertentu , amat memerlukannya!

Bang dollah dan menantunya Khairy si anak setan , pun teman rasa wajib diberi dua das injection setiap seorang. Mereka berdua kini diserang oleh kegillaan untuk membina dinasti Al Badawiyah .

Tentang si Najib ,tidak perlulah dirisaukan sangat kerana doktor-doktor pakar dari Monggolia sedang bertungkus lumus untuk menyembuhkan penyakit kronik , khususnya di bahagian otak dan bahagian yang paling tersembunyi di bawah pusatnya, secara 'Virtual'.

Tiada ulasan: