Jumaat, 4 Januari 2008

Najib , Kau Bercakap Tentang Moral Ya !

KOTA BHARU: Datuk Seri Najib Razak semalam mengingatkan semua pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) supaya sentiasa mengamalkan nilai yang baik, berdisiplin tinggi dan menjaga tingkah laku dalam kehidupan masing-masing.

Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Pengerusi BN berkata, perkara itu perlu bagi mengelak pihak tertentu mengambil kesempatan mencemarkan imej mereka dan kerajaan, terutama menjelang pilihan raya umum akan datang.

Dipetik dari Berita Harian Online hari ini.

Najib tahu di antara masalah besar di kalangan pemimpin parti komponen BN adalah buruk kelaku. Hampir botak kepala Najib memikirkan masalah tingkah laku kawan-kawannya. Ikutkan hati, mahu dia mengebom sampai kojol kawan-kawannya yang tidak mengamalkan nilai baik, seperti mentadarah rasuah, menerima komisyen beli alat kelengapan ketenteraan, berhubung baik dengan para artis sehingga ada yang pernah ditangkap basah di Port Dikson dan macam-macam perbuatan yang tak senonoh yang sukar untuk dibilang dengan jari.

Sesugguhnya Najib , tak mahu akibat dari perangai buruk pemimpin BN, akan diambil kesempatan oleh pihak tertentu terutama menjelang pilihanraya. Kalau boleh dia mahu semua pemimpin BN yang beragama Islam berkopiah dan berulang alek ke Masjid, untuk membuktikan bahawa mereka adalah suci tanpa debu dosa. Dan kalaulah mereka nak berskandal juga , carilah tempat yang selamat. Musa Hassan, boleh tolong usahakan kerana dia boneka yang taat setia.

Teman prihatin dengan peringatan Najib. Dia betul-betul susah hati. Tak mengapa, teman akan hiburkan hati Najib dengan gambar-gambar yang akan mengingatkan dia tentang erti moral yang berkaitan dengan dirinya.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Buat masjid konon!

Ah gambar Puan Rosmah kat mana tu Sheikh? Menarik...tertarik...:)

Gadis Reformasi berkata...

zaman berzaman,
apsal aaa manusia mlysia still nk skong pak lah & the gang of brengset tuh!?
;o
ish..ish..ape kejdah la najib nieyh!?
ckp cm dk kecik jerw..tak pikr lgsung kerw!?
;o