Rabu, 2 Januari 2008

Chua Gua Tabik Sama Lu Kerana Tak Seperti Pondan Tua!

Teman tabik tiga kali pada Chua Soi Lek kerana akhirnya membuat kenyaataan terbuka secara anak jantan, bahawa dialah aktor dalam DVD lucah bersama seorang wanita yang merupakan teman baiknya.

Mungkin oleh kerana atress yang berlakun bersamanya dalam cerita yang tanpa plot dan skrip itu merupakan kenalan baiknya, maka anak isterinya telah memaafkan kesalahannya.

Juga tidak mustahil Chua telah memberi tahu pada anak bininya, bahawa lakonannya, bukan bertujuan tak baik. Ianya adalah satu keadah untuk merapatkan lagi hubungan sesama insan, terutama terhadap teman wanita yang rapat dengannya. Dan dalam masa yang sama dia mungkin telah dapat menyakinkan anak bininya bahawa dia mahu mengulangkaji bidang perubatan yang lama beliau tinggalkan dengan melakukan 'total medical check up' terhadap teman baiknya itu.

Oleh itu jangan hairan sangat mengapa anak isterinya sanggup , memaafkan Chua dan berjanji akan mengharungi saat-saat yang mungkin boleh menjahanamkan karier politik suaminya.

Sebelum dia membuat kenyaataan terbuka tersebut, Chua telah menyatakan bahawa beliau telah berjumpa dengan PM dan TPM , memberitahu keadaan sebenar yang berlaku.

Tak tahulah kita apakah riaksi PM dan TPM Malaya. Mungkin salah seorang dari mereka merungut dengan berkata " Mengapa kamu tidak periksa setiap penjuru bilik hotel, untuk memastikan tidak ada kamera yang akan merakam adegan lakonan yang motifnya untuk mengeratkan hubungan persahabatan?. Bukan kamu tidak tahu, dalam dunia politik , kamu pasti ada musuh dikalangan kawan ataupun lawan. Ramai kawan-kawan kita dalam kerajaan BN sama seperti kamu , suka mengeratkan hubungan persahabatan dengan wanita , tapi mereka selamat. Kenapa? Kerana mereka berhati-hati.".

Chua juga dalam kenyataannya, mengatakan dia tak akan meletakkan jawatan kerana isu ini. Teman pun seperti kawan blogger yang teman hormati iaitu si penarikbeca tidak berminat untuk menuntut Chua meletak jawatan kerana ianya tidak akan mengurangkan sedikitpun ciri-ciri penting kerajaan Barisan Nasional iaitu korup, zalim, dan sejak zaman berzaman para pemimpinnya sudah tidak punya moral!

Sekali lagi, teman tabik pada Chua yang berani buat pengakuan seperti anak jantan sejati , tidak seperti pondan-pondan tua UMNO/BN dan para balachinya yang tidak mahu mengaku sedikitpun kelemahan mereka, termasuk si Rashid SPR yang lidahnya bercabang sepuluh (malas nak nak ulas kenyataan terbarunya yang serba bahlol itu!)

Tiada ulasan: