Rabu, 12 Disember 2007

Nasib Baik Teman Tak Gelar Bang Dollah: Raja Yahudi Kepala Toya

Keadaan Malaya dari segenap aspek kehidupan adalah haru biru. Nilai ringgit naik,berbanding dollar US, rupanya tidak banyak membantu hidup rakyat yang kian tertekan. Contohnya amat mudah, golongan pertengahan(middle class)sudah semakin merasa kuasa beli semakin merosot. Sebelum, bang dollah naik tahta, RM300 boleh beli satu raga troli barang keperluan dapur untuk sebulan. Tapi sekarang dengan RM 300, barang keperluan dapor boleh disorong mengunakan troli dengan satu jari sahaja kerana tidak sesarat mana isinya.Itu baru golongan pertengahan, golongan yang berada diparas kemiskinan, kehidupan mereka tentu lebih parah.

Dan Bang dollah masih boleh tersenyum bodoh, yang teramat bodoh!

Rasuah semakin menjadi.Polis digunakan untuk menekan suara rakyat. Media arus perdana merelakan diri untuk diliwat oleh bang dollah dan para wasir angguknya sehingga ketahap amat meloyakan.Badan kehakiman semakin tidak dihormati. SPR sudah jadi milik perkongsian pintar antara bang dollah dan si Rashid yang lidahnya bercabang sepuluh. Jenayah yang muncul dalam pelbagai bentuk amat mengerunkan rakyat kerana terdapat polis bersekongkolol dengan kepala gangster.

Memang Malaya semakin haru biru. Zaman Mahathir dulu pun haru biru. Tapi zaman Bang dollah, berpuluh ganda haru biru melanda Malaya.

Dalam keadaan teruk begini, Bang dollah menjerit bahawa: "Saya bukan PM sepenggal".Bang dollah bermadah, dia perlu menyelesaikan kerjanya: Koridor barat, selatan, timur dan utara mesti digerakkan. RMK 9 perlu dilaksanakan. Seolah tanpa Bang dollah kehidupan di Malaya berhenti tiba-tiba.

Rakyat semakin tak tahan dengan ratusan amalan kerajaan yang mungkar dan korup serta mengunakan segala alat jentera kerajaan untuk melampias nafsu mahu mengekalkan kuasa yang diketuai oleh Bang dollah. Rakyat setiap hari beri signal supaya bang dollah turun tahta, Masalahnya bang dollah mahu berkuasa terus. Sampai bila ?Mungkin sampai kojol!

Semasa zaman Mahathir terdapat sebahagian rakyat mengelar beliau, Mahafiraun. Walaupun dia marah, tapi dia setuju dengan gelaran itu. Zaman Bang dollah, rasanya gelaran buruk terhadap Bang dollah masih kurang kedengaran. Kalau pun ada gelaran, bunyinya masih lembut seperti: Pemerintahan tiga anak beranak; Imam Islam hadhari; Kaki tidur;Al Bangang; Telinga Besar ;ABB al Koridori;Mr Pembohong; Mr clean, yang clean-up apa sahaja yang boleh dicapai dan pelbagai gelaran yang masih ditahap lembut , selembut embun pagi.

Rakyat terbanyak, macam sukar untuk mencari gelaran yang paling buruk untuk bang dollah. Bukan kerana mereka hormat pada Bang dollah, tetapi masih tercari-cari gelaran yang boleh mengatasi gelaran 'Mahafiraun'. Adakah lagi gelaran yang lebih buruk dan hodoh dari gelaran 'mahafiraun' untuk dilekatkan di dahi Bang Dollah? Pasti ada. Tunggu masa sahaja nak meletup.

Kalau ikutkan hati, mahu teman gelar bang Dollah, 'Raja Yahudi Kepala Toya'. Tapi nasib baik belum teman sebut lagi!

Ingat , kalau Bang dollah menangkap Mat Sabu lagi dan pejuang-pejuang kebenaran yang lain, jangan marah kalau teman melafaskan gelaran tersebut. Teman dah tak sanggup menanggung penderitaan zahir dan batin akibat didera oleh perbuatan laknat abang dollah dan sekutunya terhadap pejuang kebenaran terutama sejak kebelakangan ini!

Tiada ulasan: