Selasa, 11 Disember 2007

Hello Bang Dollah kah itu? Betulkah Malaya Dah Jadi Negara Polis?


"The term police state is a term for a state in which the government exercises rigid and repressive controls over the social, economic and political life of the population, especially by means of a secret police force which operates outside the boundaries normally imposed by a constitutional republic. A police state typically exhibits elements of totalitarianism and social control, and there is usually little distinction between the law and the exercise of political power by the executive"Sumber dari Wikipidia.Klik disini


Pusing kiri,pusing kanan, tengok atas,tengok bawah,pandang belakang,pandang depan, jelas menunjukkan Malaya sedang atau sudah hampir jadi Negara Polis.


Bang dollah yang disangka lebih putih perangainya dari Mahathir, rupanya adalah kepala bapak anti demokrasi. Dia beranggapan bahawa rakyat melihat beliau selama ini sebagai seorang yang berperwatakan lembut dan tidak punya pendirian yang tegas, lalu dia terpaksa memperlihatkan wataknya yang sebenar, iaitu brutal dalam senyum.


Dia mahu mengubah persepsi rakyat bahawa" permainan aku yang sebenarnya, lebih kasar dan licik dari Mahathir".


"Orang kata aku banggang dan tak tahu bagaimana hendak menjadi PM yang mampu memerintah negara. Sekarang ,wahai rakyat jelata sekalian, aku sebenarnya tidak seperti apa yang disangka. Dalam diri aku ada berpuluh karektor"


"Aku boleh berkarektor seperti orang banggang, aku boleh jadi seorang Imam Islam hadhari , aku boleh jadi seorang yang 'bersih', aku boleh jadi seorang bapa yang baik yang sanggup kojol kerana anak-anak dan menantu, aku boleh jadi gergasi yang pantang dikejutkan dari tidur".


"Pendik cerita aku boleh bertukar karektor bila-bila masa aku suka kerana negara ini aku dan anak beranak aku yang punya."


"Aku dah cakap jangan cabar aku. Kau orang degil. Masih lagi kau orang sahut cabaran aku dengan perhimpunan demi perhimpunan".


"Kau orang lupa aku ada polis. Kau orang lupa, semua media cetak dan eletronik sejak azali sanggup jadi pecacai aku. Aku ada Abdul Ghani Patail. Aku Ada Rashid SPR. Aku ada Musa Hasan.Aku juga ada Rahim Tambi yang boleh diarah mengeluarkan parang kontotnya. Aku ada Hisham , yang kau orang panggil pondan siam, tapi jangan lupa dia bila-bila di arah , akan mengeluarkan kerisnya."


"Aku jua ada Najib, yang bila-bila masa boleh keluarkan bom C4. Aku ada Ali Rustam yang wajah dan misainya macam Hitler untuk mengugut kau orang dengan ISA. Aku ada Shahidan ahlul sunah punah ranah, untuk disuruh bertinju dengan sesiapa sahaja. Aku ada menantu yang boleh bertukar jadi monyet untuk merobek muka dan badan sesiapa yang menentang aku"


"Kau orang ada apa? Kau orang tak ada apa-apa. Jadi, kalau kau orang buat apa yang aku tak suka, terimalah akibatnya"


"Aku dah mengamuk ni!, kalau penjara sudah tak cukup untuk masukkan kau orang , aku akan tukar semua masjid, sekolah, universiti, tandas awam dan entah apa-apa lagi sebagai penjara".


"Yang penting aku nak mengamuk biar negara ini jadi negara polis. Itu yang kau orang hendak sangatkan?"


"Tapi jangan hairan , aku akan terus tersenyum sambil mengamuk dan menganas!"

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pak sheikh, kemain mengamuk nampak. Ana call pun tak jawab. dari AFFAN