Ahad, 18 November 2007

Bang Dollah Sakit Ke ?

KUALA TERENGGANU 18 Nov — Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan dakwaan pihak tertentu bahawa Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin memberi perkenan perhimpunan haram di ibu negara pada 10 Nov lepas sebagai satu tindakan terdesak.

Perdana Menteri berkata, pihak terbabit membuat dakwaan itu untuk meraih sokongan rakyat bagi menghadapi pilihan raya umum ke-12 yang bakal diadakan pada bila-bila masa.

Bagaimanapun beliau berkata, tembelang pihak terbabit pecah kerana Yang di-Pertuan Agong dan Istana Negara tidak pernah memberi perkenan atau menyokong perhimpunan haram itu.
Di Petik Dari UtusanMalaysia Online

Abang dollah oh abang dollah. Siapa yang terdesak, bang? Penganjur Bersih tidak pernah memohon supaya Yang DiPertuan Agung memperkenankan perhimpunan 10/11. Yang dipohon hanyalah untuk mempersembahkah memorandam. Tak lebih dari itu!

Penganjur Bersih bukan banggang hendak menyeret Yang Dipertuan Agung untuk terlibat dalam apa sahaja bentuk berkaitan dengan Perhimpunan aman 10/11. Rakyat pun bukan banggang. Mereka tahu sempadan yang tak boleh dimasuki.Yang tak reti bahasa adalah orang lain. Oleh itu teman nasihatkan, bang dollah dan para wazir anguk-anguk supaya jangan selama-lamanya berbohong.

Maaf bang dollah , teman nak tanya sikit, dah lama kah abang mempunyai tabiat berbohong ni? Tahukah abang berbohong adalah satu jenis penyakit jiwa? Kalau dah lama, susah sikit nak ubat bang. Tapi kalau penyakit abang masih diperingkat awal, rasanya ada peluang untuk sembuh. Oleh itu dengan kadar yang segera, abang dollah boleh menghubungi mana-mana pakar kerohanian/jiwa supaya penyakit ini yang merupakan petanda kemunafikan seseorang boleh diubati dengan segera. Jangan lewat bang!

Teman baru-baru ini pernah terbaca di blog sang kutu a.k.a penarikbeca yang telah menulis bahawa "Tidak juga saya lupakan apa yang dilaporkan oleh Manila Times 12 September 2006: "Abdullah (Ahmad Badawi) always makes statements which are actually lies,"

Kesihan abang dollah! Berubatlah sebelum terlambat. Kalau boleh bawa sama selori para wazir anguk-anguk ! Mereka pun perlu berubat.