Sabtu, 22 September 2007

Musa Oh Musa ! Mana Kau Campak Rasa Keinsanan

Tak berapa lama selepas Nurin dikebumikan dan kesedihan ibubapanya masih belum reda, Ketua Polis Negara, membuat kenyataan bahawa ibu bapa Nurin boleh didakwa kalau terbukti mereka melakukan kecuaian yang mengakibatkan kehilangan Nurin. Teman tak tahu, adakah di hati KPN telah tiada lagi tempat rasa keinsanan. Atau beliau pun telah dijangkiti penyakit bercakap ketika sedang tidur. Entahlah, Musa! Sepatutnya cubalah faham perasaan Ibu bapa Nurin ketika ini.

Musa, kau tahu tak, bukan keluarga Nurin sahaja yang bersedih dan menanggis atas trajedi yang berlaku, bahkan teman dan hampir kesemua rakyat yang punya perasaan turut menitiskan airmata. Tiba-tiba kau buat kami marah dengan kenyataan yang tak bertempat itu. Dan jangan marah kalau teman mengandaikan bahawa kau akan berkata "peduli apa aku dengan kemarahan orang.Aku KPN, aku tahu apa yang aku perlu cakap dan buat".

Begini sahajalah Musa,kalau kau rasa kau berkuasa kerana jawatan KPN, buatlah apa sahaja yang kau mahu.

Kau bernasib baik, kerana PM tolong rekomen , perkhidmatan kau disambung secara kontrak. Kalau teman jadi PM, kontrak kau ditamatkan serta merta. Dan sebagai menghargai jasa kau , terutama dalam isu 'tilam' akan teman tawarkan kau menjadi ketua "security guard" di Menara Condong Teluk Intan!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hati-hati takut nanti berbesankan security guard....hehe