Khamis, 9 Ogos 2007

Jumpa Kawan Lama

Dah lama sangat tak tulis. Bukan malas. Terlalu rajin pun bukan. Bila sakit, badan terasa lemah sangat. Masa senggang ,teman paksa diri membaca buku-buku dan baca blog kawan-kawan. Kalau ada sahabat datang rumah dan jemput teman keluar jalan-jalan, teman gagahkan diri. Contohnya semalam, sahabat baik teman bawa teman ke pejabat lama di Banggi. Sempat bersolat di surau dalam kawasan pejabat lama. Kenangan lama semasa bekerja menjelma tanpa dipaksa. Di pejabat lama itu sesungguhnya menyimpan ribuan kenangan.

Yang mengembirakan hati teman, bila dapat jumpa kawan-kawan lama di surau. Hati teman menjadi terharu bercampur gembira, kerana tanpa diduga teman dapat berjumpa dengan jumpa lima orang kawan lama yang bertugas dari Ibu Pejabat . Mereka datang ke pejabat lama teman untuk satu program.

Sudah hampir dua tahun teman tak jumpa mereka selepas teman pilih VSS. Mungkin pada awalnya, mereka hampir tak kenal teman. Bukannya kerana wajah teman dah bertukar jadi monyet(bukankah bloggers sekumpulan monyet?), tetapi rambut teman dah macam mat rock. Kawan-kawan lama pun teman taklah sampai mengutuk teman kerana menyimpan rambut panjang. Dan teman rasa ,rambut teman taklah panjang sangat. Taklah sampai ke tahap menyerupai perempuan. Lagipun janggut yang lebat tumbuh disekitar wajah dan dagu temanpun, jelas membukti bahawa teman jantan sejati.

Buat kawan lama teman diantaranya Haji Wan Mohd Zain, Sairin, Haji Yahya, Haji Lat, Hasnol dan Alias, teman ucapkan selamat meneruskan kerjaya. Berjumpa dengan kalian, sekurang-kurangnya dapat menyambung silaturahim yang hampir 2 tahun terputus. Dan jangan lupa untuk undi Pas dalam Pilihanraya Umum nanti.

Nota: Masa kerja dulu, bila kawan-kawan bertanya teman pangkah parti apa? Teman tak pernah cakap undi adalah rahsia. Secara tegas teman dengan bangganya berkata" Insyallah undi Pas"

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam,

semoga sentiasa diberi kekuatan oleh yang Esa