Rabu, 27 Jun 2007

Teman Tak Berapa Larat Nak Tulis:Sakit

Kalau mampu teman nak tulis setiap hari. Tapi apakan daya, dua tiga hari ni, seluruh tubuh lemah longlai menanggung kesakitan. Semoga Allah beri kekuatan buat teman menjalani ujian hidup ini.

Walaupun tak larat nak tulis, tapi teman suka baca blog-blog sahabat yang tak kenal teman seperti Roslan SMS, Abu Fatihah:org kg teman (http://blog.ahmadriyadh.com/) ,Penarik Beca, Menj,Mahaguru58 dan beberapa blog yang lainnya. Selain baca blog, teman jarang tinggal membaca Harakahdaily, Tranungkite, Detikdaily, Klpost, Malaysia Today dan beberapa laman web Islam di Iran, di USA, di Indonesia dan lain-lainya.

Diantara blog yang mahu tak mahu mesti teman baca diantaranya ialah blog 'penarik beca'. Teman kenal tuan empunya blog ini. Namanya Bakar Haq. Kalau dia jumpa teman, teman rasa dia ingat lagi pada teman walaupun terlalu lama kami tak berjumpa. Teman rindu padanya.

Tulisan Bakaq Hak ada ketika sedikit kasar dan tegas. Dan bacaan politiknya tajam dan ada ketikanya menimbulkan kontroversi. Itu yang membuat teman suka membacanya. Teman tak hairan, kerana watak dia memang begitu.Mungkin sejak azali lagi. Tetapi tidaklah sepanjang 24 jam dia kasar dan tegas. Siapa yang mengenalinya ,akan tahu bahawa sesungguhnya Bakaq Haq juga seorang yang romantis dan penyayang. Kenalilah beliau, pasti kita akan sayang padanya. Dalam dirinya mengalir darah seorang pencinta Ahlul Bait. Pencinta ahlul bait tak semestinya penganut Shiah Ghulat. Imam Shafie (semoga Allah meramatinya) pun mencintai Ahlul Bait. Teman pun mencintai Ahlul Bait.

Nota: mungkin Bakar Haq (http://www.penarikbeca.blogspot.com/) tak tahu keujudan blog teman yang tak ada klas.Tapi kalaulah ditakdirkan dia tersesat ke blog teman ini, teman ingin ambil kesempatan untuk mohon maaf , kalaulah terkasar bahasa. Dan kalau ada masa datanglah ke Teluk Intan, kerana disini ada beca lagi!

Oleh kerana teman dah tersentuh soal Ahlul Bait teman nak ulas sikit tulisan Dr Asri.

Dalam tulisannya minggu lepas di ruangan agama, Utusan Malaysia online, Dr Asri, Mufti Perlis (semoga Allah Kasih padanya) mengatakan beliau suka filem Iran.Katanya filem Iran ada kualiti dan sarat dengan isu kemanusiaan. Tetapi pernahkah Dr Asri terfikir, beberapa buah filem Iran yang hebat itu, kelahirannya sedikit sebanyak dipengaruhi oleh pemikiran dan teologi Ahlul Bait ?

Teman pernah baca buku Ulama Iran tentang ekonomi Islam, hebat banggat! Buku-buku tentang ekonomi Islam yang ditulis bukannya 'superficial' tapi sarat dengan isi yang boleh 'operationalised' (maaf, teman kalau boleh nak elak guna bahasa Inggeris kerana tak suka campur aduk Bahasa Melayu dan Inggeris). Ini baru buku tentang ekonomi Islam. Kalaulah sahabat-sahabat rajin membaca , tolong baca buku-buku tulisan Ulamak Iran yang membelasah setiap faham sesat tokoh pemikir dunia barat, secara ilmiah. Tapi jangan pula tak baca kitab-kitab ulamak Sunni yang klasikal dan kontemporari , kerana tak juga kurang hebatnya seperti tulisan Imam Syafie, Imam Malik , Ibnu Taimiyyah ,Syed Qutub, Maulana Madudi, Hassan Al Banna, Dr Yusuf Qardawi, Dr Sheikh Muhammad Al Ghazali dan banyak lagi.

Tolong jangan tuduh teman, syiah. Teman pengikut Ahlul Sunnah Wal Jamaah yang sangat mencintai keluarga Rasulullah S.A.W, sebagaimana Iman Shafie r.h , mencintai Ahlul Bait.

Teman tak suka pada polemik mazhab khususnya dalam soal furuk, macam setengah pihak kerana tak ada kesudahannya. Banyak kerja lain yang lebih berfaedah boleh dibuat. Moga Dr Asri dan pengikutnya faham maksud teman!

Lebih baik cari jalan hancurkan musuh . Dan musuh teman jelas, iaitu pemimpin yang korup dan pengikut taughut, khusus Kerajaan Amerika dan suku sakatnya, termasuk kerajaan Barisan Nasional!

2 ulasan:

Unknown berkata...

Sapa kata aku tak mai sini. Ca hang pi tengok link kat blog aku yang ada tajuk "Selalu Jenguk..."

Aku penin baca tulisan hang pasal aku.

Wei!!!

Yeop,

Bila-bila hang mai KL, call aku. Nak nombor aku, mintak kat Abang Mat.

sheikh teluk intan berkata...

Salam,
Maaf buat hang pening.Nombor Mat aku dah terpadam.Tadi aku call Ali Maidin minta hang punya nombor. Dia bagi dalam bentuk 'call card', tak boleh baca. Aku cuba cari hang punya nombor sampai dapat.