Khamis, 7 Mei 2009

Nasihat Untuk Sahabat Yang Pekak!!

Sahabatku yang diingati , ada orang kata kau tak pekak. Tapi pada pendapat aku , kau memang pekak ditahap kritikalkan?

Sahabatku dari pagi sampai ke petang, kau buat apa? Kau duduk macam orang bodoh ye? Semasa makhluk-makhluk tuhan buat bising dan kecoh , kau tidur ke? Atau kau berdansa dengan bini kau? Atau kau sempat main buah pilior ke? Atau kau jenis hamba tuhan yang suka nengok makhluk tuhan bergaduh sesama sendiri ye?

Sahabatku bila kau dah puas relaks dan diberitahu, sekian orang dah kena angkut keluar ,barulah kau menjelma ye? Bagus jugak kau nih kan?

Sahabat, aku dengar selepas kau bersembang dengan ramai hamba-hamba tuhan , kau bersalam pulak dengan semua orang. Memang kau nampak bagus. Tidak ada yang bagus melainkan bagus belaka yer?

Sahabat, semasa kau bercakap dengan ramai hamba-hamba tuhan , kau dengar tak apa yang kau cakap? Kau dengar tak apa yang orang lain cuba beritahu tentang keadaan yang telah berlaku?

Sahabatku , aku tanya nih, sebab aku nak kompem kau memang pekak atau sengaja kau buat-buat pekak. Kau pekakkan?

Tak semestinya kau ada sepasang telinga , kau boleh mendengar. Betul tak?

Aku nak berpesan sebagai seorang kawan kepada kawan sepermainan: " Kalau kau nak jadi hamba tuhan yang dihormati dan disayangi , pergilah ubati penyakit pekak kau ituh. Bila dah sembuh, cubalah dengar apa yang telah dan sedang diperbisingkan oleh hamba-hamba tuhan"

Kalau selepas berubat pun , kau masih pekak jugak, aku minta kau fikirlah sendiri apa yang patut kau lakukan.

Sebagai sahabat, aku cuma beri nasihat. Kau marah ke? Kalau kau marah, bayar balik hutang aku pada kau dulu!!!!!



34 ulasan:

kg bahagia berkata...

dia tak pekak. tapi telinga dia sakit. mungkin dengar, tapi tak clear. atau juga dengar tapi buat2 tak faham apa benda.

kesian kat dia. dengarnya nanti2 nak naik pangkat lagi. entah la macamana kelak. dia mmg kena rawat segera sakit telinga dia tu.

fajridil adha berkata...

salam tuan sheikh..

rasa2nya, bukan si dia saja yang pekak,tapi yang sekufu dengannya juga 2x5. ada mata tapi buta, ada telinga tapi pekak. susah nak cakap dengan orang jenis ni. nak pakai bahasa isyarat pun tak boleh. pakai buku lima baru ada respon agaknya.

A-I-B berkata...

Salam tuan sheikh!... Saya rasa orang yang pekak tu mesti pakai warna kuning bukan warna hitam. Betul tak???..

Ros berkata...

Salam sifu..
Harap ijazah bergulung..
Satu pun tak leh tolong.. hampeh..

Din berkata...

Salam sifu..
Apa sahabat sifu buat dikandang sana..
Tak memabacakah dia untuk mencerahkan minda.. atau baca buletin bursa saja..
Tak berinternetkah dia menghilangkan pekak telinga.. atau surfing laman kuning saja..

Mr PunaT berkata...

Aku tidak halal kepada orang tidak pekak yang menghalalkan rompakan dengan cara buat-buat pekak... Aku benci orang yang buat-buat pekak tersebut..

kakchik berkata...

Salam Pak Sheikh,
Heran sungguh! Macamana dia boleh memekakkan telinga dan buat2 tak faham situasi yang genting tu!

Tanpa Nama berkata...

Salam Pak sheikh,this kind of person need to seek for treatment from a real doctor not from an animal doctor. He is becoming worse and worse everyday.

Isa berkata...

Welcome Back my Sifu,

Takan sifu tak tahu sahabat sifu tu dah lama jadi "TUKUN"... kalau kat amerika orang putih panggil "Statue of Liberty", kalau dalam filem Ahmad Mahmud orang panggil "Patung Cendana" dan kalau kat zoo... tak tau pulak orang panggil apa...?

Lagipun kalau jadi tukun kat laut ada juga manfaatnya pada hidupan laut, tapi bila dah jadi tukun di daratan... takda manfaat lansung...

Jadi saya nasihatkan sifu yang selalu gering akibat stress supaya jangan melayan sangat sahabat sifu ni.

Daripada bercakap dengannya lebih baik sifu bercakap dengan tiang lampu lagi bagus.

Cuba lihat negara todakpura takda tukun, aman dan makmur jer....

kak ja berkata...

Salam Sheikh,
Kalau sahabat Sheikh ni menerima nasihat Sheikh, mungkin saya akan kerap bertemu dengannya di Klinik ENT nanti.. Sukanya saya!! Bolehlah saya menumpang glamour masuk TV sama, sbb tentunya semua stesen TV berebut2 nak buat live telecast.. maklumlah, SAHABAT SHEIKH pi check telinga.. Wbgmanapun, FYI, saya ke sana utk pemeriksaan hidung, bukannya telinga, Sheikh..

Jom kita pakat2 berdoa, selps berubat nnt, sahabat Sheikh tu boleh mendengar dgn jelas, kalau boleh biar jadi mcm Jamie Sommers The Bionic Woman tu.. Agaknya masa tu tak lena tidur dia sbb terganggu dgn raungan hamba2 Tuhan di sekelilingnya - "BUBAR DUN!! BUBAR DUN!!"

abgBro berkata...

salam paduka sheikh,,lama tak bertitah, khabar nya gering kebelakangan ni,,muga2 sentiasa cpt sembuh dan sentiasa dlm keredhoan Ilahi..

~andaikata shbt itu tidak pekak ..nescaya dia mendengar dan bertindak

~andaikata dia prihatin..nescaya dia akan bayar balik hutang paduka sheikh..

mohon patik..

Allahuakbar!!

Mirza berkata...

Syyy..bersuara bila perlu.

Syyy....bersuara bila keadaan mengizinkan.

Syy...bersuara tempat mengizinkan.

Aishah Jamal berkata...

Salam Ya Tuan Sheikh,
Adapun pada pendapat hamba, deria dengar sahabat Tuan itu telah diserang oleh sejenis 'cecacing virus'. Bukan calang-calang orang boleh mengubatinya. Jikalau salah diberi ubat takut nanti makin melarat pekaknya.

HaHs berkata...

Ya Tuan Sheikh!

Pekak rupanya dia.
Tapi cakap banyak lawa.
Muka pun ada banyak!
Nanti cakap ok sama itu orang,
Blakang suruh sabar,
Lepas tu kasi itu org buang,
Lag blakang mau kerjasama sama kita.
Ada betul ke itu?
Lagi pesan,
Dia punya tempat atas langit,
Tak mau main sama kita dibawah.
Jgn percaya sama ini orang.
Panggil dia jaga muzium lagi baik.

Tanpa Nama berkata...

Forum Gerak Reformasi
http://disc.yourwebapps.com/discussion.cgi?id=29561;article=720277

Anonymous
Alahai KJ
Fri May 8, 2009 6:27pm
60.48.181.58

undang-undang rimba? setahu aku undang-undang rimba siapa yang kuat dia berkuasa! puak mana yang mendapatkan kuasa secara paksa dalam DUN Perak semalam? hahaha, nak tipu aku yang cacat penglihatan!

power tak ulasan aku ini:

Kamaruddin Erdogan Jaafar
Amin
Fri May 8, 2009 8:46pm
115.132.57.33

Nampaknya kau bukan sahaja cacat penglihatan. Jelas bahawa kau juga cacat akal. Mungkin kerana kau tak belajar Mathematics dalam bahasa Inggeris.

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 7, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan 'suara rakyat' dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu kamu akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah kamu akan mengatakan berlakunya 'rampasan kuasa' sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana.... Amin!

HaHs berkata...

Bodo betullah mamat ni! Tak faham falsafah! itulah maksud undang2 rimba bongok. Itu tak payah blaja m3 dlm english bongok. Itu maksudnya kerajaan Umno + 2 perasuah + 1 gila kuasa + 1 cina sesat, bukan kerajaan rakyat. Pi jilat bontot najis dan mamak zambry kutty tuh. Atau ajak Saiful tido dgn ko. Nak citer demokrasi, kalo takut kata haram dan gentleman, bubar dun. fight gentlema dlm pilihanraya. Biar rakyat tentukan. menang kalah nasib ler. itu namanya dahulukan rakyat atau 1 malaysia, bukan 1 umno, bongok! Bodoh punya Umno. otak kat lutut. Harap undi org rasuah, kata sokongan rakyat! Pirah

sheikh teluk intan berkata...

Salam Kg Bahagia,

Memang patut dirawati.kesian kalau terpaksa tanggung sakit seumur hidup

sheikh teluk intan berkata...

Salam Fajridil,

Dia sakit. Jangan bagi buku lima ok?

sheikh teluk intan berkata...

Salam Din,

Mungkinkah dia masa itu sedang berzikir?

sheikh teluk intan berkata...

Salam A-I-B,

Pak Sheikh dah lupa warna baju dia. Hitam kut

sheikh teluk intan berkata...

Salam Ros,

Ijazah bergulung tanda IQ masih ok. Tapi EQ dia mungkin tahap hampir nol

sheikh teluk intan berkata...

Salam PunaT,

Pak sheikh pun menyampah kat dia

sheikh teluk intan berkata...

Salam Kak Chik,

Mungkin dia dia sedang fana dalam mengingati kecantikan bininya

sheikh teluk intan berkata...

Salam Tanpa nama,

Real doctor or animal doctor make no difference.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Isa,

Tak tahu pulak teman dia dia jadi tukun. Tentu tak boleh buat apa lagi kan?

sheikh teluk intan berkata...

Salam Cik Ja,

Mahu gelemer ya?. Boleh. Teman boleh atur TV Antara buat liputan di hospital Sg Petani bila sahabat teman dan cik Ja di rawat di bhg ENT.One Malaysia gegar!!!!

sheikh teluk intan berkata...

Salam abgBro,

Teman memang memanjang tak sihat.
Terima kasih kerana turut berdoa agar teman sihat.

Dia bukan saja berutang pada teman tapi pada ramai orang. Saja dia buat lupa yang dia berhutang.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Mirza,

Dia mungkin seorang abid yang sedang dalam keadaan zauk.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Aisyah Jamal,

Oh dia kena cecacing virus!!!Baru Pak Sheikh tahu. Kalau gitu untuk sembuh kena bunuh ibunya kan?

sheikh teluk intan berkata...

Salam HaHs,

Baca komen HaHs buat Pak Sheikh ketawa. Macam sajak pulak.

Pak Sheikh berpendapat dia tak layak jaga muzium kerana dia memang akan dimuziumkan.

sheikh teluk intan berkata...

Selamat Sejahtera Tanpa Nama 21.29,

@@@@@@@

sheikh teluk intan berkata...

Salam HaHs,

Semoga mangkuk tu baca jawapan balas yang bagus tu. Pak Sheikh tak nak layan spesis bangang macam dia.

cree berkata...

Melihat apa yang berlaku,gua amat
tension.Lagi pikir lagi geram.
Jadi,gua pun nak lancarkan mogok
pemekakan telinga gua buat sementara waktu.

宮保雞丁Alex berkata...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,徵信,抓姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信社,徵信,錄音,背叛,商標,商標,GPS,離婚