Khamis, 26 Februari 2009

Lembu Pakatan Vs Penyapu Barisan

Teman tak sihat hampir seminggu. Kali ini teman salin dan tampal entri seorang blogger yang sering ziarah ke blog teman , seorang tua yang kuat merapu macam abang tirinya, si Bang Dollah.

Silalah melawat ke blog anak muda ini disini.

Mooookkkk.. begitulah suara lembu-lembu Barisan Toyo’s yang beriya-iya memburuk-burukkan Kerajaan Negeri Selangor di bawah kepimpinan cemerlang Khalid Ibrahim serta pasukan pakatan rakyat.

Apa yang barisan toyo’s ni dengki sangat? Pasal lembu untuk disedekahkan kepada rakyat pun nak dikecohkan. Lembu-lembu tu bukan dijual untuk mendapatkan modal bagi menghadiahkan Penyapu kepada staf-staf yang lembab. Tapi ia dikorbankan untuk diesedekahkan kepada masyarakat dan dalam masa sama ia dapat menjaga kebajikan masyarakat. Cara begitu kan harmoni namanya. Janganlah dengki dan busuk sangat hati sangat melihat kejayaan Pakatan dalam memerintah kerajaan negeri.

Apa kata barisan toyo’s ambil penyapu kemudian sapu kerak-kerak kotoran didalam minda dan hati seluruh barisan toyo’s. Kan lebih baik begitu. Jadi tak ada lah nak bising-bising tak tentu pasal. Lembu-lembu pun sakit hati tengok barisan toyo’s ni.

Barisan toyo’s apa salahnya anda semua memuji langkah pakatan yang memakmurkan rakyat, bukannya membangkang. Perkara baik harus dipuji, perkara terkutuk harus di adili. Itu yang betul. Barisan toyo’s tentu suka tengok rakyat di bawah pakatan kebulur dan hidup kucar kacir. Kemudian dengan megah dan kembang hidungnya menyatakan di media kroninya yang penuh dengan temberang itu bahawa barisan toyo’s lah yang lebih baik memerintah.

Hello barisan toyo’s, apa anda semua ingat rakyat ni mudah di bodohkan ke? Jika dulu boleh lah. Sekarang ni anda pula yang jadi bodoh. Bertindak seperti orang yang tiada pendidikan. Sebaiknya anda semua di barisan toyo’s ni pergi sajalah sapu kekotoran di rumah anda dengan penyapu yang keramat itu. Tak perlulah nak membuat onar di tempat yang bersih.

Kini apabila Sultan sendiri menyetujui apa yang dilakukan oleh kerajaan pakatan negeri, kenapa tiada pula barisan toyo’s yang bersuara? Takutkah anda semua dijatuhkan hukuman menjadi tukang sapu seumur hidup ? Fikir-fikirkanlah…

14 ulasan:

Budak Parlimen BAGAN DAT0H berkata...

wat malu 0wg jawa jeer khir ni..
malu ak nk ngaku kaum..

Isa berkata...

Elok disumpah je dia jadi lembu atau penyapu...

jahut berkata...

Demikianlah perangai pemimpin Umno di semua perengkat. Dari Cawangan hingga ke Bahagian hingga ke Negeri hingga ke Pusat. Bila beri lebih sikit pada rakyat, mereka akan melantun marah, bila dia sapu bersih hak dan harta rakyat, senyap-senyap simpan rahsia. Ini amalan dari Dulu, Kini dan Selamanya!

Ingat Toyo's and Company! Rakyat dah celik dengan telatah dan penipuan kamu orang! Selamat rehat dan tunggu terbongkarnya hal-hal yang dilakukanb semasa pemerintah Toyo's and Company dulu!

Atau yang baiknya cepat-cepat telefon Najib untuk dia SMS pada SPRM agar masalah Toyo's and Company 'beres'.

paloi bin mulau berkata...

tu le kome masih tak paham2 muahahhahaha

nama negara ini malamno. sapa2 ahli amno boleh buat apa deme suka. org lain takde hak nak marah2 muahahahha

hidup malamno! malamno buleh muahahahha

no2rasuah berkata...

lembu ni simbolik sungguh Yeob bang!

lembu besar (SPRM) makana dalam bekas padi (kerajaan BN) anak lembu pulak (UMNO) menetek lembu besar, cuba bayangkan...


gasaklah kamu Lembu....SPRM a.k.a Cars and Cows hahhaha

abdrahim kassim berkata...

Sheikh,
Teman dengo lembu yang diberi kepada SPRM itu telah hilang. Ada orang nampak seseorang yang berbadan gempal memegang penyapu sedang menariknya. Kalau meka nampak tolong call pejabat AMK.

A berkata...

Salam Pak Sheikh,

kalau tak disabar2kan hati ni memang keluar semua perkataan tak baik dari mulut saya ni. memang setiap kali timbul isu si khir ni , menggelegak darah separa tua saya ni dibuatnya.

apa tidaknya, budak muda beringus ni masa naik kerusi mb dulu hanya 36 tahun, tup2 bila dia 44 thn dah multi milliunner, ntah2 dah biliun kot.

kita bukan marah dia kayaraya tu,tak jeles pun. yang kita marah kayaraya dia tu stail rembat ghete rakyat ala umeno. sedap je si khir ni dan konco2nya jemput diri sendiri mengayakan diri, mengalahkan tuan tanah kedawong!

memang menyampah betul bila dengar pasal si-sesuci dan se-bersih khir ni. apalagi bila terr-tengok mukanye tu, lagilah menyampah! macam-la muke dia sorang je yang putih berkilat berkilau2 kat tanah Malaya ni! hee meluat!

baik saya berhenti disini saja Pak Sheikh, makin menggelegak ni.

-cikgu geografi pencen-

sheikh teluk intan berkata...

Salam Budak Prlimen Bagan Datuh,

Ramai jawa yang baik. Mike termasuk yang baik. Jawa kat Malaya yang teman paling menjelikkan ialah Anak Toyo dan kaki pukul , Zahid hamidi.Keduanyer, pandai berlakon macam tokoh ulamak.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Isa,

Kalau ikutkan hati beta, mahu rasanya makluk ini disumpah jadi babi pondan!!!

sheikh teluk intan berkata...

Salam Jahut,

Nantilah teman cuba koling Najib.Kes toyo pasti 'beres'.

Teman:Hello jib.

Najib:Apa hal sheikh?

Teman: Tolong Sms si muka bapak kepada pilot yang suka gambar budak perempuan lucah di bawah umur, tentang si toyo.

Najib: Tengok keadaanlah sheikh, I sibuk sekarang nak bersolek kerana sedikit lagi I akan ditabalkan jadi PM.Tentang anak si toyo tu, i suruh Datin seri yang membereskan.Ok sheikh.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Paloi bin malau,

Boleh teman tumpang sekaki.

"HIDUP MALAMNO!!!!!!!! MALAMNO BOLEH"

sheikh teluk intan berkata...

Salam no2rasuah,

Kuat daya berfikir yeop bang yerr. Teman suka. Sinikal gitu!!!macam teman.

sheikh teluk intan berkata...

Salam A,

Budak toyo, ni pandai berlakon. Semasa jadi MB dulu, dia selalu beri ucapan pada khalayak bahawa kehidupannyer sejak kecil hingga masuk Universiti adalah terlalu mesekin.

Tak berapa dia jadi MB, duit masuk dari sebelah atas, bawah, kiri dan kanan. Bila BN rebah pada PRU ke 12, dia macam hilang akal. Konon nak jadi pemantau yang hebat terhadap kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim.

La nih dia macam cipan kena belacan, bila kes salah guna kuasa semasa dia jadi MB dulu telah dibongkar satu demi satu oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Kita tengok nasibnyer sehari dua nih.

Janganlah A menggelegak . Khir Toyo akan bercakap sorang diri.

sheikh teluk intan berkata...

Salam Rahim,

Teman pun berbadan gempal. Adakah dia itu adalah teman. oh...tidak. Teman akan beri tahu AMK , yang curi lembu tu, ialah Khir Toyo Al Botok.